-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Er det noe Connecting snart?
Den elektriske varebilen Ford Transit Connect vises igjen på bilutstilling, pågående i disse dager i Geneve.


Når artikkeltittelen virker litt utålmodig, så er det fordi YrkesBil har skrevet om elektriske Connect i minst to år nå.
Siste vi tok på den helelektriske varebilen var på IAA i Hannover i fjor høst. Men bilen går nå på test i England, og det er ikke helt urimelig at den blir tilgjengelig i Norge i år.
Se også lanseringskalender 2011 varebiler!
Bilen som står utstilt i Geneve er en utgave av Transit Connect med lang akselavstand, og 3,8 kubikkmeter varevolum. Men med egenvekt på nær 1800 kilo, blir det kun smålåtne 410 kilo lastekapasitet tilbake.
I følge kilder er prosjektet drevet fram av Fordas USA-baserte samarbeidspartner på elbiler, Azure Dynamics. Bilene kommer fra Ford uten motor, og settes sammen på tyrksie Koaceli-fabrikken.
Et litiumbatteri på 28 kWH gir Transit toppfart på 120 km/t og 130 km rekkevidde. Ladetiden er 10 timer for full lading i 220-volts nett.
Les om flere elektriske varebiler: