-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Crafter på nye av-veier
Noen ganger kan fire være bedre enn to. Nå åpner Volkswagen for å ettermontere firehjulsdrift fra Oberaigner på den største bilen sin.

Det er ikke ukjent å overlate 4x4 installasjonen til utenforstående. PSA (og etter hvert Toyota) har gjort det så lenge nå at man tror at Dangel er en del av produsenten og ikke en etterpå-leverandør.
Nå får vi se hvor lang tid det tar østerrikske Oberaigner å opparbeide seg det samme imaget. De skal nå tilby ettermintert firehjulsdrift for Volkswagen Crafter, parallelt med at Volkswagen tilbyr sitt originale 4Motion-system.
Volumet blir sikkert ikke like høyt, men det burde kunne bli et interessant produkt.
Det er ikke første gang Oberaigner leverer slike sett. Deres løsninger er for eksempel brukt på de samme PSA-bilene om kommer med Dangel-transmisjon her hjemme og også på Renault/Nissan, eller Mercedes Sprinter.
Den løsningen de har valgt for VW Crafter kommer med en ekstravekt på 130 kg.
5 eller 5,5 tonn blir tillatt totalvekt.
En klar fordel, i hvert fall når vi snakker om minibusser, er at bilene ikke blir noe høyere etter ombyggingen.
Det er permanent firehjulstrekk det dreier seg om, med Torsendifferensial og det de kaller asymmetrisk-dynamisk momentfordeling. I det virkelige liv betyr det en diffsperre som reguleres elektronisk.
Oberaigner sier at offroad-pakken egner seg for 130 kW motor, tvillinghjul og 6 trinns manuell eller 8 trinns automat. Og at det kan brukes under åpent eller lukket påbygg og på alle akselavstander.
I Tyskland tar de € 9.500,- for denne og for forhandlerne ligger den allerede inne på portalen til Volkswagen nyttekjøretøy.