-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Vil du være diskré - glem denne varebilen

Vil du ha det gøy bak varebilrattet - les videre

Klassens bølle har ankommet festen
Prøvekjørt: Ford E-Transit Custom MS-RT
Tøffest på transportsentralen
Ford E-Transit Custom MS-RT kan nok bli for mye av det gode for enkelte. Andre derimot, kan ikke få nok.
Undertegnede var i sistnevnte kategori, da YrkesBil var
blant de første som fikk prøvekjøre råtassen av en varebil nylig.
Har du et snev av autofile gener i kroppen, kan du ikke unngå å synes at dette er gøy.

Rally-DNA
Følger du med på WRC har du antakelig sett MS-RT-logoene på de heftige Fiestaene og Pumaene fra M-Sport Ford World Rally Team.

Mest kjent er M-Sport selvsagt for sitt Ford Performance-støttede WRC-team, men de holder også på med mye annet moro.
De senere årene har spesialistene i MS-RT utviklet motorsportinspirerte nyttekjøretøy for Ford, som er tilgjengelig for dem som virkelig ønsker at sin Ranger eller Transit skal stå ut i mengden.
e-Transit Custom MS-RT er nyeste tilskudd i flokken.
Sterkeste noensinne
Med sine 285 hestekrefter er dette den sterkeste Transit Custom som noensinne er masseprodusert. Dreiemomentet på 415 Nm er det samme som i de øvrige variantene av e-Transit Custom.
I kjent elbil-stil er kreftene tilgjengelige momentant, så her er det viktig at lokket på kaffekoppen sitter godt. Ellers blir det raskt søl, for kvikkere varebil enn dette kan jeg ikke huske å ha kjørt.

Sammen med Goodyear Eagle Sport 235/45 R19-dekkene, og et uavhengig bakhjulsoppheng, er veigrepet og stabiliteten et hakk bedre enn i øvrige E-Transit Custom, samtidig som det fremdeles er komfortabelt.
Hjulspinn
På regnvåte veier rundt Frankfurt skal det sies at den bakhjulsdrevne varebilen, som var lastet med 500 kilo, «logret» med halen rett som det var, om vi var det minste uforsiktig med høyrepedalen.
Det skjedde både i Normal-kjøremodus, og i Sport. Så er det selvsagt lov å stille spørsmål ved poenget med sportsmodus i en kassebil, men akkurat her føltes det helt riktig.
Programmene ECO og Slippery sørget for mindre hjulspinn, men det skal bli spennende å prøve muskelbunten på glatte norske vinterveier. Legg til siste kjøremodus, Tow/Haul, og de fleste behov bør være dekket.

Mange smil per mil
Standardutstyret omfatter blant annet automatisk klimakontroll med to soner, ryggekamera, parkeringshjelp foran og bak, cruisekontroll og intelligent hastighetsbegrenser.
Interiøret harmonerer godt med den tøffe framtoningen. Seter trukket i vegansk skinn (er ikke det en selvmotsigelse?) og alcantara, og med MS-RT logoer og blå sømmer, som seg hør og bør.


Et sportsratt med blå sømmer er også standard (men dette kan ikke vippes opp som et arbeidsbord, slik de øvrige E-Transit Custom har mulighet for).
MS-RT-varebilene vil aldri bli et vanlig syn på norske veier, men et friskt innslag som kan få frem smilet både hos den bak rattet og den som får øye på en – så absolutt.
LES OGSÅ:
-
Sikret storavtale med Posten: – Potensialet er 30-40 biler i år og neste år
-
Toyota inngår samarbeidsavtale med Norges Lastebileier-Forbund
-
Nå kan matpausen i varebilen bli litt morsommere
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Skoda-pickup for Tour de France
-
Startskudd for tungt hydrogen-samarbeid mellom Toyota og VDL
-
Et friskt pust fra Jeff Bezos
-
Full enighet: Nå blir det nye skatteregler for firmabiler