-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vil du være diskré - glem denne varebilen
Vil du ha det gøy bak varebilrattet - les videre
Klassens bølle har ankommet festen
Prøvekjørt: Ford E-Transit Custom MS-RT
Tøffest på transportsentralen
Ford E-Transit Custom MS-RT kan nok bli for mye av det gode for enkelte. Andre derimot, kan ikke få nok.
Undertegnede var i sistnevnte kategori, da YrkesBil var
blant de første som fikk prøvekjøre råtassen av en varebil nylig.
Har du et snev av autofile gener i kroppen, kan du ikke unngå å synes at dette er gøy.
Rally-DNA
Følger du med på WRC har du antakelig sett MS-RT-logoene på de heftige Fiestaene og Pumaene fra M-Sport Ford World Rally Team.
Mest kjent er M-Sport selvsagt for sitt Ford Performance-støttede WRC-team, men de holder også på med mye annet moro.
De senere årene har spesialistene i MS-RT utviklet motorsportinspirerte nyttekjøretøy for Ford, som er tilgjengelig for dem som virkelig ønsker at sin Ranger eller Transit skal stå ut i mengden.
e-Transit Custom MS-RT er nyeste tilskudd i flokken.
Sterkeste noensinne
Med sine 285 hestekrefter er dette den sterkeste Transit Custom som noensinne er masseprodusert. Dreiemomentet på 415 Nm er det samme som i de øvrige variantene av e-Transit Custom.
I kjent elbil-stil er kreftene tilgjengelige momentant, så her er det viktig at lokket på kaffekoppen sitter godt. Ellers blir det raskt søl, for kvikkere varebil enn dette kan jeg ikke huske å ha kjørt.
Sammen med Goodyear Eagle Sport 235/45 R19-dekkene, og et uavhengig bakhjulsoppheng, er veigrepet og stabiliteten et hakk bedre enn i øvrige E-Transit Custom, samtidig som det fremdeles er komfortabelt.
Hjulspinn
På regnvåte veier rundt Frankfurt skal det sies at den bakhjulsdrevne varebilen, som var lastet med 500 kilo, «logret» med halen rett som det var, om vi var det minste uforsiktig med høyrepedalen.
Det skjedde både i Normal-kjøremodus, og i Sport. Så er det selvsagt lov å stille spørsmål ved poenget med sportsmodus i en kassebil, men akkurat her føltes det helt riktig.
Programmene ECO og Slippery sørget for mindre hjulspinn, men det skal bli spennende å prøve muskelbunten på glatte norske vinterveier. Legg til siste kjøremodus, Tow/Haul, og de fleste behov bør være dekket.
Mange smil per mil
Standardutstyret omfatter blant annet automatisk klimakontroll med to soner, ryggekamera, parkeringshjelp foran og bak, cruisekontroll og intelligent hastighetsbegrenser.
Interiøret harmonerer godt med den tøffe framtoningen. Seter trukket i vegansk skinn (er ikke det en selvmotsigelse?) og alcantara, og med MS-RT logoer og blå sømmer, som seg hør og bør.
Et sportsratt med blå sømmer er også standard (men dette kan ikke vippes opp som et arbeidsbord, slik de øvrige E-Transit Custom har mulighet for).
MS-RT-varebilene vil aldri bli et vanlig syn på norske veier, men et friskt innslag som kan få frem smilet både hos den bak rattet og den som får øye på en – så absolutt.
LES OGSÅ:
-
Nye selvkjørende biler til Groruddalen: – Vil gi en klarere visjon av den fremtidige transporttjenesten vi utvikler her
-
Ford og Renault vil utvikle varebiler sammen
-
Flexis kommer til Norge: – Vi skal selge mer enn bare en bil
-
E-Transit Custom AWD: Kutter i pristillegget for firehjulsdrift
-
Elektrisk pickup: Lover «alt» som forventes av en yrkesbil
-
Ruller ut nye flåtestyringsløsninger
-
Defender vare? Hvorfor ikke pickup?
-
Årets prisdryss for nyttekjøretøy
-
Nye Renault Trafic: Lover «ultra-rask» lading med 800V
-
Kia klare for mer spesialiserte yrkesbiler