-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Scania bygger batterifabrikk med norsk hjelp
De nye produksjonslokalene for batterier til elektriske lastebiler og busser skal stå klare i 2023. Byggherre er norske Hallgruppen.
Oppdraget til 130 millioner kroner skal gi et fabrikklokale på 15.000 kvadratmeter, plassert i tilknytning til resten av Scanias hovedfabrikk i Södertälje.
Her skal batteriene som gir fremdrift til elektriske lastebiler og busser både testes og masseproduseres.
Scania tilbyr nå både batterielektriske busser og lastebiler, og jobber - som "alle andre" - med å utvikle flere modeller.
Den nye batterifabrikken skal etter planen stå ferdig våren 2023 og vil sysselsette rundt 200 personer.
Scania opplyser at battericellene skal leveres fra Northvolt-fabrikken i Skellefteå, og de ferdige batteripakkene skal tilpasses Scanias øvrige modulære produksjon.
Som kjent har Scania lenge vært partner med Northvolt, en svensk start-up som ble etablert av den tidligere Tesla-ansatte Peter Karlsson, og har også en eierandel i selskapet.
For administrerende direktør Lars Dalgaard i Hallgruppen er jobben både inspirerende i seg selv og spennende med tanke på videre utvikling i Sverige.
– Vi er utrolig stolte over å få lov til å bidra til dette grønne batteriløftet for Scania. Dette er vår største jobb i Sverige hittil, og vi ser med spenning frem på mulighet for mange nye oppdrag i tiden som kommer, sier Dalgaard.
Konstruksjonen er en stålramme med sandwichpanel pluss et kontorhus i betong med teglefasade. Arbeidet ble igangsatt i sommer.