-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Til jobb og hobby
Honda utvider UTV-programmet
Kanskje det er Hondas mening at deres nye Talon skal være nyttig. Men den har helt klare trekk av en skikkelig rampete hit i et muntert ungdomsmiljø.
Jeg vet at Honda har hatt ATV-er på markedet i Norge. Og for alt jeg vet har de hatt UTV-er også – som betyr Utility Terrain Vehicles og derfor høres litt mer seriøse ut enn ATV-ene.
For alt jeg vet har de også hatt noen av de eldre Talon-modellene i utvalget sitt her hjemme, men hadde jeg sett en, er jeg sikker på at jeg ville husket den.
For dette ser da skikkelig morsomt ut.
Det er åpenbart en UTV fra side-ved-side slekten. Vanligvis er jo disse to-setere, der man sitter bak hverandre. Her har vi rene familiebilen med fire seter i vanlig formasjon, og sågar dører som dekker opp til albue-høyde.
Men de kan forhåpentlig demonteres, for dette ser ut som det bør presenteres helt nakent med alle rammedetaljene i en oppsiktsvekkende rød, eller ikke fult så oppsiktsvekkende blå, kontrastfarge.
Det er åpenbart flere modeller i Hondas 2023 Talon 1000-serie, men denne, 100R-4 Fox Live Valve (!!!) er visst den største, og har fått en revidert opphengning som legger mer vekt på fjæringskomfort og fjæringsvei.
Tar seg frem
Parallellogram-opphengningen foran og multi-link systemet ser proft nok ut til at de kunne vært brukt på en banebil. Mens fjæringsvei på 45 cm foran og 51 cm bak høres ut som seriøse terreng-spesifikasjoner. Hjulene er 15 tommere.
Med mål på 387 x 173 cm og en akselavstand på litt over tre meter virker det hele svært seriøst. Vekten på 836 kg er derimot ikke rørende lav.
En parallell twin på 999 kubikk med kompresjon på 10:1 har nok det som skal til, selv om Honda ikke oppgir noen ytelse eller prestasjoner.
Transmisjonen er deres egen sekstrinns DCT-enhet med høy/lav alternativer og valg mellom to- og firehjulsdrift og tre kjøreprogram, med girvelger under rattet.
I USA skal de har 26.000 dollar for den. La oss håpe det er mange nok steder å kjøre den slik at man får noe igjen for pengene.