-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fransk troll-i-eske til Dakar med hydrogen
I mai presenterte et fransk selskap, Gaussin, det de kalte verdens første hydrogen/el-skateboard for tunge biler. Det dukket opp som et troll-i-eske, men så ble det ganske stille rundt dem igjen – til nå.
Hvis man skal inn på et ganske godt befolket marked er det sikkert like greit å gjøre det så det merkes.
Gaussin har i hvert fall bestemt seg for det. De skal delta i neste års Dakar løp med en racing truck, drevet av elmotorer som får strøm fra en hydrogenfyrt brenselcelle.
Tøft opplegg og dessuten ser den tøff ut. Franskmennene har gått til Pininfarina som har tegnet noe som ser virkelig potent ut.
Men det stoppet ikke der, Gaussin fikk dem samtidig til å tegne en hel rekke tunge H2-biler som skal ut på markedet fra neste år.

Alle er basert på skateboard-understellet som ble vist tidligere i år, der en av de sentrale kvalitetene er at det tar mindre enn 20 minutter å fylle den med 80 kg. hydrogen - nok for de neste 800 km.
Det finnes også en ren batterielektrisk utgave der de påstår ladetid på tre minutter for 400 km.
‘Safer & Cleaner’ er slagordet til Gaussin.
- Det er dette vi gikk ut fra da vi designet denne serien, sier Kevin Rice – sjefdesigner hos Pininfarina.
- Vi har gjort et design som representerer Gaussins grunnverdier og røtter: robust, pålitelig og rask.
Racing-trucken er i hvert fall så rask som reglene tillater: 140 km/t. Den har to motorer på 300 kW hver og brenselceller som gir 380 kWh og mater batterier på 82 kWh. Bilen som har normal lastebil-registrering har en rekkevidde på 250 km. i racing-utgave.
Det hele er kommet på plass i løpet av et års tid – Gaussin har med andre ord mange troverdige forklaringer hvis de ikke vinner første gang
