-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fransk troll-i-eske til Dakar med hydrogen
I mai presenterte et fransk selskap, Gaussin, det de kalte verdens første hydrogen/el-skateboard for tunge biler. Det dukket opp som et troll-i-eske, men så ble det ganske stille rundt dem igjen – til nå.
Hvis man skal inn på et ganske godt befolket marked er det sikkert like greit å gjøre det så det merkes.
Gaussin har i hvert fall bestemt seg for det. De skal delta i neste års Dakar løp med en racing truck, drevet av elmotorer som får strøm fra en hydrogenfyrt brenselcelle.
Tøft opplegg og dessuten ser den tøff ut. Franskmennene har gått til Pininfarina som har tegnet noe som ser virkelig potent ut.
Men det stoppet ikke der, Gaussin fikk dem samtidig til å tegne en hel rekke tunge H2-biler som skal ut på markedet fra neste år.
Alle er basert på skateboard-understellet som ble vist tidligere i år, der en av de sentrale kvalitetene er at det tar mindre enn 20 minutter å fylle den med 80 kg. hydrogen - nok for de neste 800 km.
Det finnes også en ren batterielektrisk utgave der de påstår ladetid på tre minutter for 400 km.
‘Safer & Cleaner’ er slagordet til Gaussin.
- Det er dette vi gikk ut fra da vi designet denne serien, sier Kevin Rice – sjefdesigner hos Pininfarina.
- Vi har gjort et design som representerer Gaussins grunnverdier og røtter: robust, pålitelig og rask.
Racing-trucken er i hvert fall så rask som reglene tillater: 140 km/t. Den har to motorer på 300 kW hver og brenselceller som gir 380 kWh og mater batterier på 82 kWh. Bilen som har normal lastebil-registrering har en rekkevidde på 250 km. i racing-utgave.
Det hele er kommet på plass i løpet av et års tid – Gaussin har med andre ord mange troverdige forklaringer hvis de ikke vinner første gang