-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lastebilduellen med steintøff andrerunde
Runde 2 av 12 gikk hårfint til Volvo. Bare 0,6 prosent, eller 4 biler, skiller nå de to svenske lastebilmerkene totalt. Men over 16 tonn leder et annet merke...
Opplysningsrådet for Veitrafikken har publisert registreringstallene frem til 1. mars.
Og der, når vi trekker fra Volvos 7 biler under 16 tonn, kan vi fastslå at Scania igjen er i tet i den tyngste klassen – med 0,6 prosents ledelse.
Så tette fighter trigger selvsagt konkurranseinstinktet. Les også:
Selv om Scania eller Volvo til sammen nå har presis 75 prosent av markedet, er det nok ingen av dem som legger seg på latsiden.
Og det er dårlig nytt for de mindre merkene, som alle har forbannet seg på å ta større andel i 2011.
Best an ligger Mercedes, med sine 12 prosent av bilene over 16 tonn. Bak seg har de MAN med 8,1 prosent.
Så følger DAF, Renault og Iveco med beskjedne registreringsantall så langt.
| Plass | Merke over 16 tonn | Antall | Prosent |
| 1 | Scania | 195 | 37,8 |
| 2 | Volvo | 192 | 37,2 |
| 3 | Mercedes-Benz | 62 | 12,0 |
| 4 | MAN | 42 | 8,1 |
| 5 | DAF | 10 | 1,9 |
| 6 | Renault | 4 | 0,8 |
| 7 | Iveco | 1 | 0,2 |
| Andre | 10 | | |
|
| Totalt | 516 | 100 |