Posten Norge har blant annet bestilt nye Maxus e-Deliver 9.
Posten Norge har blant annet bestilt nye Maxus e-Deliver 9.

Ny storleveranse til Posten

Maxus har levert over 130 el-varebiler til Posten Norge, og nå venter ytterligere 50 biler utover høsten.

Publisert

Posten Norge er nok blant de mer offensive i Norge når det gjelder å prøve ut ny kjøretøyteknologi.

Som en stor og statlig eid aktør har de naturligvis både en plikt og rikelig med muligheter til å foreta prioriteringer mange andre i transportbransjen bare kan drømme om.

Postens miljøambisjon er at alle deres kjøretøy skal være av fornybar energi innen 2025 – og da begynner det å haste. Oslo har vært første by ut. Nå står flere storbyer for tur.

I dag kjører alle Postens kjøretøy innenfor ring 2 uten lokale utslipp. RSA, med bilmerket Maxus, har levert en stor andel av el-varebilene.

Posten har fått utlevert til sammen 130 el-varebiler fra Maxus, og denne høsten leveres det ut 50 stk nye el-varebiler til selskapet.

– Vi er både stolte og glade for at Posten nok en gang velger Maxus, og for at vi kan bidra til å nå deres klimamål, sier salgssjef i Maxus Norge, Bernhard Jahnsen, i en pressemelding.

Posten har gått til innkjøp av el-varebilene e-Deliver 3 og e-Deliver 9.

Tidligere i høst markerte Posten åpningen av nye Oslo City Hub, som blir deres nye helelektriske distribusjonspunkt på Filipstad i Oslo.

Den nye HUB-en sikrer at all pakkelevering innenfor ring 2 vil skje med helelektriske kjøretøy. På denne markeringen kunngjorde de også innkjøpet av 90 nye el-varebiler.

Kenneth Tjønndal Pettersen, pressesjef i Posten Norge, opplyser til YrkesBil at de 90 nye kjøretøyene som er valgt, er:

· 25 Saic Maxus e-Delivery 9

· 30 Saic Maxus e-Delivery 3

· 35 Mercedes e-Sprinter

Maxus leveres av RSA mens Mercedes-Benz leveres av Bertel O. Steen.

Powered by Labrador CMS