-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ny liten el-svenske til Norge
Inzile er en liten svensk start up som produserer og selger små nyttebiler. Så små at vi snakker N1 klassen. Hvilket ikke hindrer ganske smarte påbygg til bytette formål.

De siste årene har vi bragt noen meldinger om at Posten har samarbeidet med dette svenske cleantech-selskapet.
De satte vel noe penger i det en gang også?
Nå kan vi lese i Q1 rapporten til selskapet at de har opprettet et salgskontor i Norge som skal selge deres type Pro4.
En selger, med spesielt fokus på det norske markedet, er ansatt og man forhandler for tiden for å finne en leder av salgsselskapet – står det.
Samtidig som det kommer en melding om at Bjørn Helge Sivertsen er selskapets representant.
Det står også at man har etablert et salgskontor i Berlin som visstnok er det tyske sentrum for tech-selskaper som jobber med og for bærekraft.
Ikke nok med det, man er også i forhandlinger om å få i gang produksjon av bilen i Barcelona, for salg i Sør Europa.
Dessuten har man hatt en emisjon der man hentet inn 127 millioner svenske kroner. Formål: investering i tekniske fasiliteter på produksjonslinjen, utvikling av kjøretøyene, av kundeplattformene og styrking av salg og marketing.
(Omsetning Q1: 1,1 mill. SEK. Resultat: minus 19,3 mill. SEK.)
Om salgsvolumet står det ikke annet enn at Tier Mobility har bestilt fire trucker til. Til nå er det levert 7 slike dit – Tier bruker dem til å samle opp de strømløse sparkesyklene rundt i storbyen.
Dette må være milelangt unna ambisjonene. I september kom det en melding om at de i løpet av Q4 2020 ville ha en produksjonskapasitet på 1.000 biler/år.
- De opprinnelige planene la ikke opp til dette volumet før i 2022, står det.
Årsberetningen for i fjor forteller at det ble produsert totalt 50 biler ‘hvilket vi ikke er fornøyd med fordi planen var å produsere flere’.
Til Elbilforeningen sier Sivertsen at han regner med å selge mellom 50 og 100 biler i Norge nå i 2021. Han forteller også at prisen vil ligge på 400.000 – 450.000 kroner. Avhengig av påbygg. Flak, skap eller kjøling er blant mulighetene.
Toppfarten på 50 km/t er begrenset av N1 regelverket. Det er mange andre begrensninger en produsent må holde seg til også.
Her har man falt ned på en motor på 25 kW, som driver bakhjulene gjennom en diff og reduksjonskasse.
Strømmen kommer fra en batteripakke på 19,8 kWh. Målene er 410 x 160 x 208 cm på en 296 cm akselavstand og 15 tommers hjul. Lastehøyde på 79 cm. Vekten på chassis og hytte er 950 kg, og maks. lastekapasitet er 1000 kg.
Dessuten kan den dra 750 kg.