-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk el-buss til Europa
Batteriselskapet BYD (Build Your Dreams) er i samtaler om å introdusere sin elektriske buss i flere europeiske land – kanskje allerede i år.
BYD er i Norge mest kjent for sine elektriske personbiler – dog uten at de er kommet til landet.
Og BYD er da også blodferske på offentlige transportmidler. Men det er neppe noen grunn til å avfeie dem:
Da den helt nye e-bussen K9 ble avduket i Kina 30.september i fjor (bildet), hadde de sikret seg et par ganske tunge navn ringside: Bill Gates og Warren Buffet (på bildet).
Og nylig har BYD inngått 50/50 joint venture med ingen andre enn Daimler om å utvikle et el-kjøretøy for det kinesiske markedet. Uten at det er nærmere spesifisert hva slags kjøretøy.
12 meter lange K9 er oppgitt med toppfart på ca. 60 km/t og en rekkevidde på over 250 kilometer på en lading. Bussen bruker FE-batterier, har elektromotorer i hjulene, og kan hurtiglades til 50 % kapasitet på 30 minutter.
I følge Financial Times er selskapet nå i samtaler med passende byer i Italia, Spania og Nederland om e-bussen K9.
Også bruk på flyplasser er et satsingsområdet, og markedssjef Paul Lin i BYD sier til FT at de håper å viser fram de første kontraktene allerede i år.
BYD har allerede signert avtale om å levere 1000 K9-busser til Hunan-provinsen i Kina.
Les også: