-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Oslobuss kjøper opp Unibuss Tur
Hardt prøvede Unibuss kvitter seg med turbussvirksomheten. Det åpner muligheter for fremoverlente Oslobuss.
«Unibuss vil i tiden fremover ha fokus på optimal drift av selskapets store anbudskontrakter. Som et ledd i dette arbeidet er datterselskapet Unibuss Tur solgt til Oslobuss», skriver Unibuss i en pressemelding.
Kontrakten mellom Unibuss Tur AS og Oslobuss AS ble signert mandag 27. mai.
– Gjennom salget av datterselskapet Unibuss Tur går Unibuss som selskap ut av dagens satsing på turbuss-virksomhet, sier adm. direktør Atle Rønning i Unibuss.

– Turbuss er en spennende del av bussbransjen, men Unibuss ønsker i tiden fremover å fokusere fullt ut på drift av våre anbudskontrakter. Vi ser imidlertid et stort potensial i turbransjen og Unibuss Tur sine ansatte, og har derfor ønsket å selge selskapet til en aktør som har rett fokus og evne til å løfte og videreutvikle Unibuss Tur. Vi er svært fornøyd med å ha inngått kontrakt med en så anerkjent aktør som Oslobuss, utdyper Rønning.
Unibuss har som kjent vært i hardt vær etter en vinter med store driftsproblemer i Oslo. Selskapet har foreløpig gått klar av konkursspøkelset, etter at de tidligere i mai gikk til Oslo tingrett og ba om en rekonstruksjon av selskapet.
Tidlig ute
Oslobuss har på få år bygd seg opp til å bli et av Norges største turbusselskaper.
De er også kjent for å være «langt fremme i skoene» når det gjelder å ta i bruk ny teknologi og nye drivlinjer, og var tidlig ute både med elektriske turbusser og nå senest langdistansebusser fra Scania som kjører på flytende biogass.
– Oslobuss opplever stor pågang fra både eksisterende og nye kunder. Ved å kjøpe Unibuss Tur får vi en rekke sjåfører og busser til i stallen. Det er vanskelig å rekruttere dyktige bussjåfører i Norge i dag, så vi har spesielt vært opptatt av de menneskelige ressursene i Unibuss Tur, sier daglig leder i Oslobuss, Fredrik Eijerstam.
Unibuss Tur AS omsatte i 2022 for 61 millioner kroner, med et resultat før skatt på -3,3 milliooner kroner. Oslobuss AS omsatte i 2022 for 86,3 millioner kroner, med et resultat før skatt på 7,9 millioner kroner.
Alle ansatte beholder jobben
Salget av Unibuss Tur til Oslobuss får ingen konsekvenser for de ansatte i selskapet. Alle nåværende ansatte i Unibuss Tur vil beholde jobben. Salget til Oslobuss gjelder salg av aksjene i selskapet. De ansatte vil i en tid fremover fortsatt jobbe i Unibuss Tur AS, inntil selskapet skifter navn i løpet av året.
Kontrakten med Ruter som gjelder kjøring med minibuss i Follo på oppdrag for Ruter er ikke en del av transaksjonen med Oslobuss. Denne kontrakten blir overført til Unibuss AS, og de ansatte som er tilknyttet denne avtalen.