-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-Kangoo uten plugg
Sammen med Qualcomm Technologies har Renault vist en elektrisk Kangoo som lades fra landeveien. I 100 kilometer pr. time!

Om noen uker skal Renault presentere en elektrisk Kangoo med lenger rekkevidde og andre forbedringer. Men de akter åpenbart ikke å stoppe der.
Nylig demonstrerte de dynamisk lading, altså en form for lading mens bilene kjører på veien. Det vil kunne bety slutt på all plugging, og fjerne rekkeviddeangsten en gang for alle.
EU-prosjekt
Systemet er utviklet i samarbeid med Qualcomm og Vedecom, og er installert på en prøvestrekning nær Versailles. Det hele er utført slik at det byr på virkelige-liv situasjoner, og de to Kangoo-bilene som er spesialbygget for å kunne plukke opp den type lading, gjør det i begge retninger på strekningen.
20 kW kan man foreløpig lade, faktisk ved hastigheter på 100 km/t – sågar over.
Hele prosjektet er en del av FABRIC, et EU-prosjekt foreløpig med 9 millioner offentlig Euro i bunnen, der formålet nettopp er å forske på og utvikle trådløse DEVC (dynamisk elektrisk lading for biler) systemer.
25 partnere fra ni land deltar og det hele skal være avsluttet i desember i år.
Oppfinnere
Renaults mann på jobben, Eric Feunteun – EV Program Director – forteller at de ser på DEVC som en viktig del av visjonen om å gjøre bruk av elbiler enda enklere og å kunne gjøre dem tilgjengelig for alle, uansett hvor de bor.
«Vi er oppfinnere. Vi er elektrisk lading. Denne DEVC-demonstrasjonen er et eksempel på akkurat det», sier Steve Pazol.
Han er sjefen for trådløs lading hos Qualcomm.
«Jeg er svært stolt av hva vi har fått til her. Sammen med et globalt team av spesialister har vi skjøvet grensene for hva vi trodde var mulig for fremtidig, urban mobilitet. Og vi er kommet dit hvor vi behersker alle aspekter av WEVC (trådløs lading) uavhengig av magnetiske systemer».
Det varer nok en stund til vi har systemet på gata hos oss, så i mens får vi nøye oss med den kommende nye Kangooen. Også et nytt skritt fremover.