-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
El-Kangoo uten plugg
Sammen med Qualcomm Technologies har Renault vist en elektrisk Kangoo som lades fra landeveien. I 100 kilometer pr. time!

Om noen uker skal Renault presentere en elektrisk Kangoo med lenger rekkevidde og andre forbedringer. Men de akter åpenbart ikke å stoppe der.
Nylig demonstrerte de dynamisk lading, altså en form for lading mens bilene kjører på veien. Det vil kunne bety slutt på all plugging, og fjerne rekkeviddeangsten en gang for alle.
EU-prosjekt
Systemet er utviklet i samarbeid med Qualcomm og Vedecom, og er installert på en prøvestrekning nær Versailles. Det hele er utført slik at det byr på virkelige-liv situasjoner, og de to Kangoo-bilene som er spesialbygget for å kunne plukke opp den type lading, gjør det i begge retninger på strekningen.
20 kW kan man foreløpig lade, faktisk ved hastigheter på 100 km/t – sågar over.
Hele prosjektet er en del av FABRIC, et EU-prosjekt foreløpig med 9 millioner offentlig Euro i bunnen, der formålet nettopp er å forske på og utvikle trådløse DEVC (dynamisk elektrisk lading for biler) systemer.
25 partnere fra ni land deltar og det hele skal være avsluttet i desember i år.
Oppfinnere
Renaults mann på jobben, Eric Feunteun – EV Program Director – forteller at de ser på DEVC som en viktig del av visjonen om å gjøre bruk av elbiler enda enklere og å kunne gjøre dem tilgjengelig for alle, uansett hvor de bor.
«Vi er oppfinnere. Vi er elektrisk lading. Denne DEVC-demonstrasjonen er et eksempel på akkurat det», sier Steve Pazol.
Han er sjefen for trådløs lading hos Qualcomm.
«Jeg er svært stolt av hva vi har fått til her. Sammen med et globalt team av spesialister har vi skjøvet grensene for hva vi trodde var mulig for fremtidig, urban mobilitet. Og vi er kommet dit hvor vi behersker alle aspekter av WEVC (trådløs lading) uavhengig av magnetiske systemer».
Det varer nok en stund til vi har systemet på gata hos oss, så i mens får vi nøye oss med den kommende nye Kangooen. Også et nytt skritt fremover.