-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Seier for MOIA
Ikke uventet møter kollektivtjenesten MOIA motstand fra etablert taxi-næring. Nå har MOIA fått litt drahjelp fra rettsvesenet.
Volkswagen-divisjonen MOIA, som jobber med et kollektivtransportsystem som ligger midt mellom buss og taxi, har drevet et beskjedent pilotprosjekt i Hannover i lang tid.
Tidlig i år kom de til Hamburg – der skulle den første storskala-operasjonen rulles ut.
500 biler skulle de opp i, ble det fortalt.
Dermed rykket de etablerte ut og fikk en lokal rettsinstans med på at MOIA skulle få et tak på antall biler. 200 var det maksimale de skulle få drive med, lød en kjennelse på i april.
På dette tidspunktet hadde Volkswagen-divisjonen fått i gang 100 batterielektriske minibusser i byen, så foreløpig ble jo ikke deres innsats begrenset av kjennelsen.
Men MOIA hadde mye større planer, og hadde allerede investert i infrastruktur og digitale hjelpemidler som var dimensjonert til 500 biler.
Så de anket til (sjarmerende navn) Oberverwaltungsgericht der avgjørelsen nylig kom: 500 biler, værsågod.
Akkurat som VW ønsket.
Men drosjeeierne som startet rettsrunden behøver ikke gi seg med dette. Det er flere ankemuligheter, og med antydning om 1000 MOIA-biler etter 2021 er det lite sannsynlig at taxinæringen gir seg.
Selv om rettens begrunnelse var at siden Taxivirksomheten er en «fri» virksomhet kan den vanskelig be om beskyttelse mot konkurranse.
Drosjefolkets argument er at «Volkswagens eneste formål med MOIA er å ta en så stor bit av offentlig-transport-kaka som mulig».