-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Seier for MOIA
Ikke uventet møter kollektivtjenesten MOIA motstand fra etablert taxi-næring. Nå har MOIA fått litt drahjelp fra rettsvesenet.

Volkswagen-divisjonen MOIA, som jobber med et kollektivtransportsystem som ligger midt mellom buss og taxi, har drevet et beskjedent pilotprosjekt i Hannover i lang tid.
Tidlig i år kom de til Hamburg – der skulle den første storskala-operasjonen rulles ut.
500 biler skulle de opp i, ble det fortalt.
Dermed rykket de etablerte ut og fikk en lokal rettsinstans med på at MOIA skulle få et tak på antall biler. 200 var det maksimale de skulle få drive med, lød en kjennelse på i april.
På dette tidspunktet hadde Volkswagen-divisjonen fått i gang 100 batterielektriske minibusser i byen, så foreløpig ble jo ikke deres innsats begrenset av kjennelsen.
Men MOIA hadde mye større planer, og hadde allerede investert i infrastruktur og digitale hjelpemidler som var dimensjonert til 500 biler.
Så de anket til (sjarmerende navn) Oberverwaltungsgericht der avgjørelsen nylig kom: 500 biler, værsågod.
Akkurat som VW ønsket.
Men drosjeeierne som startet rettsrunden behøver ikke gi seg med dette. Det er flere ankemuligheter, og med antydning om 1000 MOIA-biler etter 2021 er det lite sannsynlig at taxinæringen gir seg.
Selv om rettens begrunnelse var at siden Taxivirksomheten er en «fri» virksomhet kan den vanskelig be om beskyttelse mot konkurranse.
Drosjefolkets argument er at «Volkswagens eneste formål med MOIA er å ta en så stor bit av offentlig-transport-kaka som mulig».