-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Seier for MOIA
Ikke uventet møter kollektivtjenesten MOIA motstand fra etablert taxi-næring. Nå har MOIA fått litt drahjelp fra rettsvesenet.

Volkswagen-divisjonen MOIA, som jobber med et kollektivtransportsystem som ligger midt mellom buss og taxi, har drevet et beskjedent pilotprosjekt i Hannover i lang tid.
Tidlig i år kom de til Hamburg – der skulle den første storskala-operasjonen rulles ut.
500 biler skulle de opp i, ble det fortalt.
Dermed rykket de etablerte ut og fikk en lokal rettsinstans med på at MOIA skulle få et tak på antall biler. 200 var det maksimale de skulle få drive med, lød en kjennelse på i april.
På dette tidspunktet hadde Volkswagen-divisjonen fått i gang 100 batterielektriske minibusser i byen, så foreløpig ble jo ikke deres innsats begrenset av kjennelsen.
Men MOIA hadde mye større planer, og hadde allerede investert i infrastruktur og digitale hjelpemidler som var dimensjonert til 500 biler.
Så de anket til (sjarmerende navn) Oberverwaltungsgericht der avgjørelsen nylig kom: 500 biler, værsågod.
Akkurat som VW ønsket.
Men drosjeeierne som startet rettsrunden behøver ikke gi seg med dette. Det er flere ankemuligheter, og med antydning om 1000 MOIA-biler etter 2021 er det lite sannsynlig at taxinæringen gir seg.
Selv om rettens begrunnelse var at siden Taxivirksomheten er en «fri» virksomhet kan den vanskelig be om beskyttelse mot konkurranse.
Drosjefolkets argument er at «Volkswagens eneste formål med MOIA er å ta en så stor bit av offentlig-transport-kaka som mulig».