-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mercedes last blir selvstendig
Det kom ikke som noen bombe at Daimler nå har fortalt at de kommer til å skille ut lastebil-delen som et eget selskap.

Da Volkswagen skilte ut sine tungbil-engasjementer i eget selskap og skapte Volkswagen Truck & Bus i 2015 (som senere ble til Traton i 2018), var det ventet at Daimler ville følge den samme oppskriften.
Det har latt vente på seg, men da meldingen endelig kom reagerte markedet med applaus: Daimler-aksjene steg umiddelbart med 9 prosent.
Grepet er nok like meget for personbilgruppens skyld som for lastebilenes.
LES OGSÅ: Ny organisering skal løfte Bertel O. Steen Lastebil og Buss
Selskapene opererer på forskjellige markeder. USA er stor for lastebilavdelingen. Kina er det største for personbiler.
De to produktområdene må også konsentrere seg om forskjellige retninger og teknologier i fremtidens grønne omstilling, og personbilene har spesiell utfordring i konkurranse med andre premium-elektriske biler som Tesla, Porsche, Audi og BMW.
Gjør man den jobben riktig, ligger det store gevinster der og venter.
Forslaget om å skille ut Daimler Trucks må vedtas av en ekstraordinær generalforsamling som sannsynligvis vil finne sted i 3. kvartal for at selskapet skal kunne noteres på Frankfurtbørsen i år.
LES OGSÅ: Daimler Trucks' nye svenske stjerne har det travelt
Det er ikke sagt noe om hvor stor del av selskapet som skal på børs, men analytikere antyder at truck-gruppen kan bli gitt en verdi på 35 milliarder euro, mens moderselskapet har en verdi på 64 milliarder euro.
Man regner med at eksisterende Daimleraksjonærer vil motta aksjer som represeenterer en god majoritet i det nye lastebilselskapet.
Det er også sagt at Daimler kommer til å skifte navn til Mercedes-Benz «når tiden er inne».