-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny containersemi med hydraulisk skyv
Istrail har i samarbeid med bileier Svein Haugen akkurat har fått på veien denne smarte skyveløsningen for tunge 20-fots containere.
Bildene viser Istrails nye containersemi med hydraulisk skyv beregnet for 20-fotscontainer.
Containeren kan lastes i bakre stilling ved rampe, for så å skyves fram til midtre posisjon. Dermed flyttes vekten over på trekkvogn.
- Ved container på ca 21 tonn fikk vi overført mellom 7 og 8 tonn fra tralla til trekkvogna, opplyser Ingve Raad hos Istrail Ulefoss AS.
Poenget er å kunne transportere tunge 20-fotscontainere lovlig på vei, uten overlast på akslingene på tralla.
Med og uten hydraulikk
En fordel er at tralla like godt kan benyttes på returlast på lik linje som andre containersemier, ved å laste 2x20- eller 1x40-fotscontainere.
Les også:
En annen smidighet i løsningen er dessuten at tralla kan benyttes av trekkvogner både med eller uten hydraulikk system.
Med trekkvogn uten hydraulikk, så benyttes et el-hydraulisk aggregat med batterikabel via Nato-kontakt mellom bil og tralle.
- Den største ulempen er at dette tar 3 til 4 ganger så lang tid, forteller Raad,
I underkant av 300.000
Raad forteller at konseptet er utviklet i samarbeid med bileier Svein Haugen. Han kjører nettopp tunge 20-fotscontainere for Thoresen Transport AS i Vestfold området.
- Dette er første tralla vi har fått ut, registret nå på fredag faktisk, så helt presis pris har vi ikke regnet enda. Men vi regner med at den kommer under 300.000 kroner, avslutter Ingve Raad.