-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny containersemi med hydraulisk skyv
Istrail har i samarbeid med bileier Svein Haugen akkurat har fått på veien denne smarte skyveløsningen for tunge 20-fots containere.
Bildene viser Istrails nye containersemi med hydraulisk skyv beregnet for 20-fotscontainer.
Containeren kan lastes i bakre stilling ved rampe, for så å skyves fram til midtre posisjon. Dermed flyttes vekten over på trekkvogn.
- Ved container på ca 21 tonn fikk vi overført mellom 7 og 8 tonn fra tralla til trekkvogna, opplyser Ingve Raad hos Istrail Ulefoss AS.
Poenget er å kunne transportere tunge 20-fotscontainere lovlig på vei, uten overlast på akslingene på tralla.
Med og uten hydraulikk
En fordel er at tralla like godt kan benyttes på returlast på lik linje som andre containersemier, ved å laste 2x20- eller 1x40-fotscontainere.
Les også:
En annen smidighet i løsningen er dessuten at tralla kan benyttes av trekkvogner både med eller uten hydraulikk system.
Med trekkvogn uten hydraulikk, så benyttes et el-hydraulisk aggregat med batterikabel via Nato-kontakt mellom bil og tralle.
- Den største ulempen er at dette tar 3 til 4 ganger så lang tid, forteller Raad,
I underkant av 300.000
Raad forteller at konseptet er utviklet i samarbeid med bileier Svein Haugen. Han kjører nettopp tunge 20-fotscontainere for Thoresen Transport AS i Vestfold området.
- Dette er første tralla vi har fått ut, registret nå på fredag faktisk, så helt presis pris har vi ikke regnet enda. Men vi regner med at den kommer under 300.000 kroner, avslutter Ingve Raad.