-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Streetscooter øker produksjon og blir engelsk melkebil
Den fikse, tyske el-transporten Streescooter, som Deutsche Post produserer selv i protest mot at bilfabrikkene ikke fikk ut fingeren, har fått et nytt produksjonsanlegg. Og har solgt 200 biler til England.
![Streetscooter øker produksjon og blir engelsk melkebil](https://image.yrkesbil.no/127967.webp?imageId=127967&width=960&height=496&format=jpg)
![StreetScooter med påbygg<br>BILDETEKST: Paul Nutzfahrzeuge legger egne påbygg på bilen, skreddersydd for for eksempel kommuners behov.<br>](https://image.yrkesbil.no/127980.webp?imageId=127980&width=960&height=642&format=jpg)
BILDETEKST: Paul Nutzfahrzeuge legger egne påbygg på bilen, skreddersydd for for eksempel kommuners behov.
Streetscooter har vært produsert av den tyske Posten siden 2013, som en ren protest siden bilindustrien ikke kunne levere mindre elektriske transportere, slik Posten ønsket.
De forteller selv at de har tatt i bruk 6.000 av disse bilene siden start og at de nå har kjørt mer enn 26 millioner kilometer.
Til nå har bilene vært produsert i Aachen, der man har en teoretisk kapasitet på 10.000 biler. I disse dager åpnes et nytt anlegg i Düren, der man også vil kunne produsere 10.000 biler når virksomheten er på topp. Foreløpig ser man seg om etter 250 nye montører.
LES OGSÅ: StreetScooter snuser på Norge
Den skal bygges i flere versjoner, også som rent chassis. Den versjonen begynner å bli interessant for mange. Blant annet et firma som heter Paul Nutzfahzeuge som legger egne påbygg på bilen, skreddersydd for for eksempel kommuners behov.
Den som Milk & More skal bruke er imidlertid standardutgaven med 8 kubikk-kassen. Og dermed er vi tilbake til en stolt engelsk tradisjon, med de klassiske milk floats.
Nå er nok imidlertid Street Scooter bedre egnet til å følge trafikken enn de gamle, men de skal ikke bygges om, slik at rattet er på fortaussiden og føreren bare kan hoppe ut.
Milk & More har en halv million kunder som i snitt får 3 et-eller-annet med hver levering. Halvannen million leveringer hver dag!
Og noe av det de leverer er gammeldagse flasker med melk. Åpenbart en del av bærekraft-strategien. 90 % av melkekundene kjøper den i pint-flasker. 100 millioner glassflasker hvert år, hver brukes 25 ganger før de resirkuleres.
Milk & More har foreløpig bestilt 200 av disse tyske bilene og har så langt investert £ 6,5 millioner i dette prosjektet. Da dreier det seg både om biler og om ladere.