-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
VolksFord fra Tyrkia
Fra 2023 skal de nye elbilene fra Ford begynne å rulle av produksjonsbåndet hos Ford Otosan i Gölcük, Tyrkia. Også Volkswagens Transporter skal komme derfra.


Ford Ottosan-fabrikken i Tyrkia:
Fords fabrikk i Tyrkia er et felles opplegg med en lokal operatør og med røtter tilbake helt til 1928. Produktene som skal komme derfra nå er også et resultat av et samarbeid – adskillig nyere riktignok.
Dette er et resultatet av det strategiske partnerskapet de Ford og VW skrev under på i januar 2019. Riktignok var det ny Amarok og Ford Ranger som ble beskrevet da avtalen ble offentlig, men det var også snakk om en Ford-utviklet en-tonner for VW og en mindre by-varebil fra Volkswagen som Ford skulle ha glede av.
LES OGSÅ: Disse modellene skal Ford og Volkswagen samarbeide om
Ford sier nå at disse nye Transitene både skal komme i batterielektriske versjoner, som plugin-hybrider og med forbrenningsmotorer. Siden det er Custom-serien det dreier seg om vil den også komme som passasjerbil.
Men på det samme båndet skal også den nye Transporter bygges. Det blir sannsynligvis med tilsvarende drivlinjer som Transiten. Hele Transporter-produksjonen skal flyttes fra Hannover til Gölcük.
Både Ford og Volkswagen har vært flinke til å komme med prognoser om elektrifiseringen av personbiler, men de har vært mer tilbakeholdne når det gjelder varebiler.
I forbindelse med meldingen om produksjon i Tyrkia la imidlertid Ford inn at de regner med at to tredeler av nyttebilene de selger i Europa i 203 vil være enten plugin-hybrider eller rene batterielektriske modeller.
Tidligere har de lovet at hele produktrekken skal være elektrisk, inkl. plugin, innen 2024.
Med 15 % markedsandel i fjor var fremdeles Ford det ledende varebilmerket i Europa.