-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
VolksFord fra Tyrkia
Fra 2023 skal de nye elbilene fra Ford begynne å rulle av produksjonsbåndet hos Ford Otosan i Gölcük, Tyrkia. Også Volkswagens Transporter skal komme derfra.


Ford Ottosan-fabrikken i Tyrkia:
Fords fabrikk i Tyrkia er et felles opplegg med en lokal operatør og med røtter tilbake helt til 1928. Produktene som skal komme derfra nå er også et resultat av et samarbeid – adskillig nyere riktignok.
Dette er et resultatet av det strategiske partnerskapet de Ford og VW skrev under på i januar 2019. Riktignok var det ny Amarok og Ford Ranger som ble beskrevet da avtalen ble offentlig, men det var også snakk om en Ford-utviklet en-tonner for VW og en mindre by-varebil fra Volkswagen som Ford skulle ha glede av.
LES OGSÅ: Disse modellene skal Ford og Volkswagen samarbeide om
Ford sier nå at disse nye Transitene både skal komme i batterielektriske versjoner, som plugin-hybrider og med forbrenningsmotorer. Siden det er Custom-serien det dreier seg om vil den også komme som passasjerbil.
Men på det samme båndet skal også den nye Transporter bygges. Det blir sannsynligvis med tilsvarende drivlinjer som Transiten. Hele Transporter-produksjonen skal flyttes fra Hannover til Gölcük.
Både Ford og Volkswagen har vært flinke til å komme med prognoser om elektrifiseringen av personbiler, men de har vært mer tilbakeholdne når det gjelder varebiler.
I forbindelse med meldingen om produksjon i Tyrkia la imidlertid Ford inn at de regner med at to tredeler av nyttebilene de selger i Europa i 203 vil være enten plugin-hybrider eller rene batterielektriske modeller.
Tidligere har de lovet at hele produktrekken skal være elektrisk, inkl. plugin, innen 2024.
Med 15 % markedsandel i fjor var fremdeles Ford det ledende varebilmerket i Europa.