-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fortsatt overskudd - men laber oktober
Etter september lå nyttebilregistreringene i Europa fremdeles 20 prosent foran fjoråret ifølge ACEA. Etter oktober er forskuddet spist opp. Akkumulert er vi nå like under 15 prosent i forhold til 2020.
Det er forhåpentlig ikke nødvendig å presisere at det betyr at også oktobersalget sank. Den mikroskopiske trøsten er at mens september sank med 18,7 prosent nøyde oktober seg med en nedgang på 16,6 prosent.
Hvis vi gjør som vi pleier og ser på de lette først, det vi kaller varebiler under 3,5 tonn, er nedgangen i EU14+EFTA+UK på 16,6 prosent, mens vi fremdeles er nesten 15 prosent foran, akkumulert. Forresten fjerde måned på rad i en bratt nedoverbakke.
De tyngste, de over 16 tonn, lider ikke på samme måte. I EU-området endte de faktisk ‘bare’ 4,5 prosent under oktober i fjor og akkumulert har de et forsprang som sikkert vil holde seg positivt, om ikke like høyt, året ut: akkurat nå på 24 prosent.
Det hører med til den historien at i EU var det nesten ikke nedgang for de tyngste i september – minus 1,8 prosent! oktober ble litt tristere.
Og enda tristere i hele området. Der er nedgangen på 11,9 prosent. Først og fremst takket være UK som har en nedgang på solide 24,5 prosent. Samlet ligger akkumulert fremdeles 14 prosent foran 2020.
La oss til sist ta alle bilene over 3,5 tonn.
Der kommer EU opp med en nedgang på 7,5 prosent i oktober. Men med UK på minus 30 blir det resultatet for det samlede området en minus på litt over 15 prosent.
Eller med 21.709 mot 25.706 - temmelig nøyaktig 4.000 biler færre enn i oktober i fjor.
Akkumulert er vi 10,7 prosent foran.
Det er forresten verdt å merke seg at alle de små EU-nasjonene bidrar ganske positivt nå. Mens nedgangen for de over 3,5 tonn altså var 15,5 prosent for EU14+EFTA+UK var den nede på 10,9 prosent for hele EU+EFTA+UK
Du finner hele statistikken her.