-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DSV storhandler el-Volvoer
At store transportører handler firesifret antall lastebiler i slengen har vi nesten blitt vant til. Men tresifret antall elektriske lastebiler i ett jafs er fremdeles ganske sjelden.
Nå er det DSV, altså et av de største transport- og logistikkselskapene i verden, som har vært på storhandel.
Hver dag transporterer mer enn 20 000 lastebiler gods for selskapets kunder verden over, og et stadig voksende antall av disse blir elektriske eller vil gå på fornybare drivstoff i årene som kommer.
Nå har DSV med sine underleverandører, sammen med Volvo Trucks, begynt å planlegge utrullingen av 300 elektriske lastebiler på tvers av DSVs organisasjon i Europa.
Selskapets plan er å rulle ut 2000 elektriske lastebiler i flåten innen 2030.
Med denne ordren vil DSV ha en av de største selskapseide flåtene av tunge elektriske lastebiler i Europa.
Avtalen inkluderer også 500 Volvo-lastebiler med diesel- og gassdrevne drivlinjer. Alle lastebilene er planlagt levert mellom 2024 og 2026.
De nye lastebilene som skal leveres til DSV inkluderer den nye FH Aero Electric.
DSV er den største befrakteren av varer for Volvo Group, og selskapet har allerede elektriske lastebiler fra Volvo i flåten sin. Disse lastebilene blir brukt i Sverige og Danmark, og DSV har etablert ladeinfrastruktur med strøm fra solcellepaneler ved sine distribusjonssentre i begge land.
Både DSV og Volvo Group har forpliktet seg til Science-based targets-initiativet.
LES OGSÅ:
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler
-
Utvider bruken av «lavutslipps-stål»
-
IAA Transportation: Prøvekjøring av Tesla Semi og mye annet du ikke vil gå glipp av
-
Volvo: Inntil 600 kilometer på én lading
-
- Gledelig at vi har transportører i begge ender av skalaen som ønsker å satse på ny teknologi
-
Volvo økte i første halvår
-
Volvos elektriske lastebiler har kjørt 80 millioner kilometer
-
Solid Scania-overtak blant de tunge - men ikke med elbiler
-
Mer moment og lavere forbruk
-
Nå kommer også Volvo med hydrogendrevne forbrenningsmotorer