-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Kjøper 125 el-lastebiler: – Dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer
Ingen har plassert en større samlet ordre av elektriske lastebiler fra Volvo, enn DFDS i Gøteborg som kjøper 125 enheter. Nå starter utleveringen.

De første 20 helelektriske lastebilene til logistikkselskapet ble overlevert i Gøteborg fredag 3. mars.
Fjorten av lastebilene, som lades med fornybar elektrisitet, blir satt i drift på transportoppdrag til og fra Volvos fabrikk for tunge lastebiler rett utenfor Gøteborg.
– Vi tror på å gå foran med et godt eksempel, og det å starte med å bruke lastebiler som ikke slipper ut eksos i vår egen inngående vareflyt er en viktig del av vår strategi for å lage et bærekraftig transportsystem i verdensklasse, forklarer Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Elektriske lastebiler er del av DFDS’ ambisjon om å bli karbonnøytrale innen 2050.
– Å erstatte våre konvensjonelle dieseldrevne lastebiler med alternativer som Volvo FM Electric kommer til å ha en stor innvirkning på våre CO2-utslipp, sier Niklas Andersson, Executive Vice President og leder for logistikkavdelingen i DFDS.

– Men dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer. Det er viktig å samarbeide med energileverandører og bransjeledere som Volvo Trucks for å gjøre virkelighet ut av våre klimaambisjoner. Omstillingen krever den rette infrastrukturen og samarbeid på tvers av forskjellige områder i samfunnet, fortsetter Andersson.
Siden Volvo Trucks startet produksjon av helelektriske lastebiler i 2019 har selskapet solgt mer enn 4.300 elektriske lastebiler i mer enn 38 land over hele verden.
Volvo tilbyr for øyeblikket seks modeller i serieproduksjon.
Produsentens mål på verdensbasis er at i 2030 skal 50 prosent av alle nye lastebiler solgt være elektriske.