-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Kjøper 125 el-lastebiler: – Dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer
Ingen har plassert en større samlet ordre av elektriske lastebiler fra Volvo, enn DFDS i Gøteborg som kjøper 125 enheter. Nå starter utleveringen.

De første 20 helelektriske lastebilene til logistikkselskapet ble overlevert i Gøteborg fredag 3. mars.
Fjorten av lastebilene, som lades med fornybar elektrisitet, blir satt i drift på transportoppdrag til og fra Volvos fabrikk for tunge lastebiler rett utenfor Gøteborg.
– Vi tror på å gå foran med et godt eksempel, og det å starte med å bruke lastebiler som ikke slipper ut eksos i vår egen inngående vareflyt er en viktig del av vår strategi for å lage et bærekraftig transportsystem i verdensklasse, forklarer Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Elektriske lastebiler er del av DFDS’ ambisjon om å bli karbonnøytrale innen 2050.
– Å erstatte våre konvensjonelle dieseldrevne lastebiler med alternativer som Volvo FM Electric kommer til å ha en stor innvirkning på våre CO2-utslipp, sier Niklas Andersson, Executive Vice President og leder for logistikkavdelingen i DFDS.

– Men dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer. Det er viktig å samarbeide med energileverandører og bransjeledere som Volvo Trucks for å gjøre virkelighet ut av våre klimaambisjoner. Omstillingen krever den rette infrastrukturen og samarbeid på tvers av forskjellige områder i samfunnet, fortsetter Andersson.
Siden Volvo Trucks startet produksjon av helelektriske lastebiler i 2019 har selskapet solgt mer enn 4.300 elektriske lastebiler i mer enn 38 land over hele verden.
Volvo tilbyr for øyeblikket seks modeller i serieproduksjon.
Produsentens mål på verdensbasis er at i 2030 skal 50 prosent av alle nye lastebiler solgt være elektriske.