-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kjøper 125 el-lastebiler: – Dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer
Ingen har plassert en større samlet ordre av elektriske lastebiler fra Volvo, enn DFDS i Gøteborg som kjøper 125 enheter. Nå starter utleveringen.

De første 20 helelektriske lastebilene til logistikkselskapet ble overlevert i Gøteborg fredag 3. mars.
Fjorten av lastebilene, som lades med fornybar elektrisitet, blir satt i drift på transportoppdrag til og fra Volvos fabrikk for tunge lastebiler rett utenfor Gøteborg.
– Vi tror på å gå foran med et godt eksempel, og det å starte med å bruke lastebiler som ikke slipper ut eksos i vår egen inngående vareflyt er en viktig del av vår strategi for å lage et bærekraftig transportsystem i verdensklasse, forklarer Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Elektriske lastebiler er del av DFDS’ ambisjon om å bli karbonnøytrale innen 2050.
– Å erstatte våre konvensjonelle dieseldrevne lastebiler med alternativer som Volvo FM Electric kommer til å ha en stor innvirkning på våre CO2-utslipp, sier Niklas Andersson, Executive Vice President og leder for logistikkavdelingen i DFDS.

– Men dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer. Det er viktig å samarbeide med energileverandører og bransjeledere som Volvo Trucks for å gjøre virkelighet ut av våre klimaambisjoner. Omstillingen krever den rette infrastrukturen og samarbeid på tvers av forskjellige områder i samfunnet, fortsetter Andersson.
Siden Volvo Trucks startet produksjon av helelektriske lastebiler i 2019 har selskapet solgt mer enn 4.300 elektriske lastebiler i mer enn 38 land over hele verden.
Volvo tilbyr for øyeblikket seks modeller i serieproduksjon.
Produsentens mål på verdensbasis er at i 2030 skal 50 prosent av alle nye lastebiler solgt være elektriske.