-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kjøper 125 el-lastebiler: – Dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer
Ingen har plassert en større samlet ordre av elektriske lastebiler fra Volvo, enn DFDS i Gøteborg som kjøper 125 enheter. Nå starter utleveringen.
De første 20 helelektriske lastebilene til logistikkselskapet ble overlevert i Gøteborg fredag 3. mars.
Fjorten av lastebilene, som lades med fornybar elektrisitet, blir satt i drift på transportoppdrag til og fra Volvos fabrikk for tunge lastebiler rett utenfor Gøteborg.
– Vi tror på å gå foran med et godt eksempel, og det å starte med å bruke lastebiler som ikke slipper ut eksos i vår egen inngående vareflyt er en viktig del av vår strategi for å lage et bærekraftig transportsystem i verdensklasse, forklarer Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Elektriske lastebiler er del av DFDS’ ambisjon om å bli karbonnøytrale innen 2050.
– Å erstatte våre konvensjonelle dieseldrevne lastebiler med alternativer som Volvo FM Electric kommer til å ha en stor innvirkning på våre CO2-utslipp, sier Niklas Andersson, Executive Vice President og leder for logistikkavdelingen i DFDS.
– Men dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer. Det er viktig å samarbeide med energileverandører og bransjeledere som Volvo Trucks for å gjøre virkelighet ut av våre klimaambisjoner. Omstillingen krever den rette infrastrukturen og samarbeid på tvers av forskjellige områder i samfunnet, fortsetter Andersson.
Siden Volvo Trucks startet produksjon av helelektriske lastebiler i 2019 har selskapet solgt mer enn 4.300 elektriske lastebiler i mer enn 38 land over hele verden.
Volvo tilbyr for øyeblikket seks modeller i serieproduksjon.
Produsentens mål på verdensbasis er at i 2030 skal 50 prosent av alle nye lastebiler solgt være elektriske.