-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Plastomer tar skvettlappen til et nytt nivå
Skvettlappen skal ikke bare beskytte mot ting som skvetter fra dekkene. På lastebiler er reklamefunksjonen også viktig. Derfor fikk Plastomer en lysende idé.
Hva du enn måtte lure på som har med skvettlapper å gjøre, er det stort sett alltid svar å få i Kalmar-regionen i Sverige - for mange bedre kjent som «Pippi Langstrømpe»-land.
På fabrikken til det familieeide selskapet Plastomer AB i Västervik finnes 43 års nedarvet ekspertise på skvettlapper.
Her jobbes det i treskiftordning med å produsere cirka 250.000 skvettlapper hvert år. I all hovedsak til lastebiler og tilhengere.
Og du tenker kanskje at en skvettlapp er jo «bare en skvettlapp». Hva mer er det å lure på, eller videreutvikle? Vel, det kommer an på øynene som ser.

LED-belysning
Det er med dette i bakhodet at Plastomer nå tar skvettlappen som reklameflate ett steg videre, ved å introdusere spesialtilpasset LED-belysning.
– Ja, vi har utviklet en LED-list som tres inn i underkjøringshinderet bak, som lyser ned på skvettlappen, sier Bjørn Nyhagen til YrkesBil.
Han er salgssjef for Plastomer Norway AS, med ansvar for det norske markedet.
– Skvettlappen er jo en reklameplass med utmerket plassering, og siden vi bor i Norge og det er mørkt halve året kan dette bidra til å gi bedre synlighet også i vinterhalvåret, fortsetter Nyhagen.

Til formålet har Plastomer utviklet et monteringskit, med en aluminiumskinne der LED-stripen monteres og som videre tres inn i underkjøringshinderet bak.
– Dette er noe vi har pratet om i flere år, særlig mine kolleger i Sverige - der de også har det ganske mørkt halve året, sier Nyhagen.
Kan ettermonteres
Selve LED-stripen - Flexled Kelvin - leveres av østerrikske Aspöck Systems som er spesialisert på kjøretøybelysning.
Lyset passer ifølge Nyhagen på fullbredde skvettlapper bak på lastebiler og tilhengere.
Lengden på aluminiumslisten er 2.350 millimeter og LED-listen måler 2.200 millimeter, men de kan også kappes til ønsket lengde.
Kitet kan ettermonteres såfremt man har underkjøringshinder der dette passer. Blant annet passer det på de fleste fra VBG og TMT.
Bjørn Nyhagen fremholder at LED-stripen er godkjent for bruk på ADR-kjøretøy, og dermed skal kunne brukes på alle typer kjøretøy.
– Vi leverer kitet med tre meter ledning med DT-kontakt som kan kobles i en koblingsboks, og med bryter fremme i førerhuset, sier Nyhagen.
– Hva sier Statens vegvesen?
– Vi har undersøkt med Bilprovningen i Sverige, og fikk beskjed om at det var ikke noe problem å montere slikt lys der. Hvordan kjøretøymyndighetene i Norge stiller seg vet jeg ikke per dags dato, men det må bli opp til den enkelte bileier å sørge for at kjøretøyet blir vist og godkjent hos Statens vegvesen, sier Nyhagen.
Produktet er knapt lansert ut i markedet og Plastomer har foreløpig kun levert ut noen prøver til et fåtall kunder.
– Vi har ikke sett tilsvarende produkt i markedet, og har sterk tro på at dette vil slå an hos mange transportører, sier Nyhagen.
Mer effektiv logistikk
Plastomer Norway AS holder nå til på Hensmoen ved Hønefoss, etter å ha flyttet dit fra Sand i Odal for et par år siden.
– Her har vi stort lagerhotell og en litt mer sentral plassering med tanke på budbiler og transport. Dette har gjort at vi nå har raskere levering av produktene våre enn da vi holdt til på Sand, sier Nyhagen.
LES OGSÅ:
-
– Tiden for pakketurer med buss er ikke over
-
Det startet med én bil i 1925 - nå er de et av Norges største transportselskaper
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Her snakker vi virkelig om dritt-transport!
-
– Jobben er å leve opp til forventningene
-
Samvirke med ambisjoner
-
Bilen som fikser det meste
-
«Nye» Toten Transport: – Styrker kjernevirksomheten
-
Glimt av håp etter blytunge buss-år
-
Raskere, lavere forbruk – og mindre slitsomt