-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kjøpte drømmebilen
Første norske Lightning-kunde – sett med amerikanske øyne
På et av sine USA-sentrerte «Newsroom» har Ford lagt ut en melding om den første norske F-150 Lightning-kunden. Ikke alle videreforteller den slik Ford sannsynligvis ønsker.
Fords egen historiefortelling går på at Dag Ødegaard fra Lier i Norge forelsket seg i F-150 Lightning på tur i USA for ikke så lenge siden.
Det passer veldig bra at han skulle bli den første i Norge som fikk overlevert denne elektriske pickupen, får vi vite, blant annet fordi hans kone er fra Texas og selv driver han en forretning som selger amerikansk grill- og barbecue utstyr.
Vi får høre at bilen er en drøm og at nå, endelig, behøver han ikke to biler for å frakte hele familien med to tenåringer, og full oppakning til hytta i Trysil.
(saken fortsetter under bildegalleriet)
Per Gunnar Berg, CEO i Ford Motor Norway kommer også til orde og kaller dette blant annet for en viktig dag for Ford i Norge.
Men når vi leser den samme historien i for eksempel innflytelsesrike Wards Auto, starter det med at «Ford kaster sine øyne på Europa for å selge F-150 Lightning» og legger til i en undertittel at:
Produsenten håper å kompensere for synkende salg på hjemmemarkedet ved å arbeide seg inn i markeder på kontinentet som har vist seg batterielektrisk-vennlige.
Det sier seg selv at på hjemmebane, der Lightning-produksjonen ble kuttet for andre gang i desember etter at salget i Q3 falt fra 6.464 i 2022 til 3.503 i fjor, er det ikke like lett å presentere solskinnsversjoner om Lightning. Der får arbeidsplasser en litt høyere prioritet.
Men Wards siterer Per Gunnar Berg på at nå skal Norge gi full gass, samtidig som de skriver at BEV-vennlige Sveits er det neste markedet som skal få denne bilen nå.