-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fortsatt gratis for elvarebiler i bomringen i 2025
Utslippsfri nyttetransport er vinneren når takstene i bomringen endres ved nyttår.
For personbiler blir det dyrere å passere, både når de er elektriske eller kjører på bensin eller diesel. For elvarebiler vil det imidlertid fortsatt være gratis etter 1. januar 2025, mens takstene for fossile varebiler økes.
Faktisk slår Oslopakke 3-avtalen fast at elvarebiler skal få kjøre gratis gjennom bomringen helt frem til 2030.
– Det er viktig for Oslo kommune å sørge for gode og forutsigbare rammevilkår som gjør det enkelt og lønnsomt å velge elvarebil. At elvarebiler fortsatt slipper å betale i bomringen, er et konkret tiltak som både støtter næringslivet og reduserer utslippene i byen, sier Heidi Sørensen, direktør i Klimaetaten.
- I Oslo skal det både lønne seg og være praktisk å kjøre utslippsfritt. Vi vet at forutsigbarhet er helt avgjørende for næringslivet når de skal gjøre investeringer i nye kjøretøy. Derfor er det viktig for oss å understreke at alle som kjører elvarebil i Oslo fortsatt slipper å betale bomavgift fra nyttår, og vil kjøre gratis i bomringen helt frem til 2030. Dette er ett av flere tiltak Oslo kommune har fått på plass for å styrke lønnsomheten til elvarebiler, sier Margrethe Lunder, klimarådgiver i Klimaetaten.
Tunge kjøretøy som går på biogass, hydrogen eller strøm vil også kjøre gratis i bomringen frem til 2030.
De som kjører fossil lastebil, må derimot regne med en betydelig økning av bompengetaksten fra 2026.