-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

I tide til Busworld?
BYD har nettopp presentert det de kaller e-Bus 3.0. 1.000 Volt arkitektur er en av nyhetene.
Det dreier seg om en ny buss-plattform, der de største nyhetene ligger under gulvet.
Her er det en batteripakke med celler-til-chassis (CTC) integrering – med andre ord er chassiset batteriet der cellene består av ekstra tynne såkalte Blade-enheter.
Her kombineres lavere vekt og mindre høyde med stivere struktur og større beskyttelse.
Industriens første 1000 Volt arkitektur sammen med det de påstår er verdens første 1000 V. drivaksel for busser og et nytt varme/kjølesystem sørger for at energiforbruket reduseres med påståtte 18 %.

Det sies også at rekkevidden forlenges med 50 – 80 km. ved minus 15 grader C.
De første informasjonene snakker også om BYDs elektroniske fjæringskontroll, som blant annet byr på krengningshemming.
DiSus-A heter det systemet, mens iTAC fordeler dreiemomentet til drivhjulene – en slags stabilitetskontroll - og TBC betyr simpelthen (high speed) Tire Bust Control – altså ikke bare en dekktrykk-overvåker men også en stabilitetskontroll dersom et dekk plutselig skulle blåse.
DAI hører også med – eller Driver Incapacitation Assistance. Det betyr vel ikke at elektronikken skal assistere en sjåfør som ikke er i stand til å kjøre, men skal gjøre det umulig for ham å bruke ratt og pedaler til noe som helst.
Ved presentasjonen hadde de montert en buss oppå den nye plattformen. En 11 meters C11 som kunne by på 400 km med full AC.
På den nye plattformen vil en C11 kunne tilbys med fire batterimuligheter: 184, 257, 311, 425 og 593 kWt med rekkevidde mellom 220 og 730 km.
Det er vel sannsynlig at BYD klarer å få denne spennende nyheten over til Brussel i tide til Busworld den 4. oktober.
I følge cnEV Post har BYD ut august solgt 38.074 nyttekjøretøy ned New Energy drivlinje – altså elektrifiserte. Dette er en økning på 294,5 % skriver nettstedet.
LES OGSÅ:
-
Buss og lastebil for tog
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Stor-ordre til Solaris: - Byen er snart klar for et helelektrisk kollektivtransportsystem
-
Londons busser skal bli smartere og tryggere
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge
-
Volmax avvikler i Vikersund
-
Dette tjener tungbilaktørene i Norge
-
Nobina kjøper Oslobuss: – Vi får nye forutsetninger for å vokse
-
32 Volvo til Tide Buss i Sogn og Sunnhordland
-
Nybilsalg i Europa: Nedgangen fortsetter