-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Gladsak fra Hannover
Mye spennende å bruke tiden på lastebilutstillingen i Hannover, men så mye moro var det kanskje ikke. Designerne hos Iveco sørget for et pusterom i alt det snusfornuftige – og elektriske.
En ekte konseptbil!
Det er ikke hver dag lenger. Men på Iveco-standen sto det en.
Forholdsvis diskret plassert, og selv var den ikke veldig oppsiktsvekkende, men den kan tolkes i mange gode retninger.
Som for eksempel at de store varebilene våre kan bli utsatt for ganske personlig behandling. Eller kanskje som eksempel på at den amerikanske trucken, pickup’en som er minst like mye privat- som jobb-bil, endelig er på vei inn på markedet.
Egentlig dreide det seg om en 4x4 Daily på 129 kW som det var jålet litt med og som var døpt Tigrotto. Det er et navn ingen husker lenger, men det er ikke vanskelig å godta at en offroader skal få lov til å hete lille tiger.
Det var ikke gjort meget med den. Førsteklasses lakkering og fargevalg, og så var noen førsteklasses snekkere sluppet løs på planet. Ingen ville ønske å få et skikkelig gruslass der bak.
Velte- og lastebøylen så så serieprodusert ut at for alt jeg vet får du kjøpt den over disk.
Det eneste som egentlig var litt annerledes var navnet.
Alle hadde dyrenavn. Tigrotto, Leonvicino, Lupetto o.s.v.
Alle ble også bygget på fabrikken i Brescia, der Iveco bygger denne Daily-serien nå. Iveco overtok OM i 1972.
OM da?
Et av de store lastebilnavnene i Italia, med røtter fra 1899. Også med en viss oppmerksomhet i sportsbil-kretser siden de førkrigskonkurrerte med Alfa Romeo – til de grader at de vant det første Mille Miglia i 1927.
Og nå ble vi altså minnet om den på et ellers mimre-svakt IAA.