-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Gladsak fra Hannover
Mye spennende å bruke tiden på lastebilutstillingen i Hannover, men så mye moro var det kanskje ikke. Designerne hos Iveco sørget for et pusterom i alt det snusfornuftige – og elektriske.
En ekte konseptbil!
Det er ikke hver dag lenger. Men på Iveco-standen sto det en.
Forholdsvis diskret plassert, og selv var den ikke veldig oppsiktsvekkende, men den kan tolkes i mange gode retninger.
Som for eksempel at de store varebilene våre kan bli utsatt for ganske personlig behandling. Eller kanskje som eksempel på at den amerikanske trucken, pickup’en som er minst like mye privat- som jobb-bil, endelig er på vei inn på markedet.
Egentlig dreide det seg om en 4x4 Daily på 129 kW som det var jålet litt med og som var døpt Tigrotto. Det er et navn ingen husker lenger, men det er ikke vanskelig å godta at en offroader skal få lov til å hete lille tiger.
Det var ikke gjort meget med den. Førsteklasses lakkering og fargevalg, og så var noen førsteklasses snekkere sluppet løs på planet. Ingen ville ønske å få et skikkelig gruslass der bak.
Velte- og lastebøylen så så serieprodusert ut at for alt jeg vet får du kjøpt den over disk.
Det eneste som egentlig var litt annerledes var navnet.
Alle hadde dyrenavn. Tigrotto, Leonvicino, Lupetto o.s.v.
Alle ble også bygget på fabrikken i Brescia, der Iveco bygger denne Daily-serien nå. Iveco overtok OM i 1972.
OM da?
Et av de store lastebilnavnene i Italia, med røtter fra 1899. Også med en viss oppmerksomhet i sportsbil-kretser siden de førkrigskonkurrerte med Alfa Romeo – til de grader at de vant det første Mille Miglia i 1927.
Og nå ble vi altså minnet om den på et ellers mimre-svakt IAA.