-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker

Omfattende test-turne: Snart kan du møte disse på norske veier
Mercedes-Benz Trucks startet «den mest omfattende testkjøringen i selskapets historie» fra Frankfurt am Main tirsdag denne uken. I morgen, fredag, tar de to elektriske eActros 600 en pitstop på Berger nord for Oslo.
Valget av stoppested er selvsagt ikke helt tilfeldig. Det er her det nye anlegget til Bertel O. Steen Logistikk ligger, men bilene skal stoppe på Circle K på andre siden av E6 for få litt påfyll av strøm, mens fabrikkfolkene hilser på sine «kolleger» fra den norske Mercedes-Benz-importøren, Bertel O. Steen.
Bilene starter i Gøteborg klokken 09.00 fredag og skal etter planen de være på plass rundt klokken 13.00 - for de som skulle være interessert i å få et ansikt til ansikt-møte med nyhetene.
OPPDATERT 14. juni kl. 11.39: Thore Kjetså, markeds- og kommunikasjonssjef i Bertel O. Steen Lastebil og Buss, forteller at bilene er noe forsinket:
- De er nok ikke på Berger før nærmere 14-15 tiden, men dette er også uvisst på grunn av ventetid ved grenseovergangen, sier Kjetså.
Bilene blir heller ikke stående lenge på Berger.
- De har kun mulighet for å stoppe i 45 min før de må kjøre videre, sier Kjetså.
Gjennom 20 land
Med «eActros 600 European Testing Tour 2024» er intensjonen at to «nær serieprototyper» (nytt begrep?) av det nye elektriske flaggskipet eActros 600 skal kjøre gjennom mer enn 20 europeiske land, og fullføre mer enn 13.000 kilometer hver med 40 tonn totalvekt.
Høydepunktene på turen med de batterielektriske langdistansebilene vil omfatte de nordligste og sørligste punktene på Kontinental-Europa: Nordkapp i Norge og Tarifa i Spania.


Karin Rådström, administrerende direktør Mercedes-Benz Trucks, tok selv rattet på en av el-lastebilene de første kilometerne.
- Jeg vil takke våre ingeniører som legger ut på reisen med eActros 600. Kjøretøyteknologien for transformasjonen er klar. Batteri-elektrisk langdistansetransport i Europa er mulig, sier Rådström.
Vil skaffe erfaring
Med den pågående turneen har Mercedes-Benz Trucks til hensikt å få omfattende erfaring på et bredt spekter av ruter i ulike topografier og klimasoner med tanke på energiforbruk.
Produsenten sier den deretter vi dele funnene med interesserte kunder.
Intensjonen er å lade batteriene utelukkende på offentlige ladestasjoner.

Turen går gjennom Tyskland, Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Polen, Tsjekkia, Østerrike, Slovakia, Ungarn, Kroatia, Slovenia, Italia, Monaco, Frankrike, Spania, Portugal, Belgia, Nederland og Luxembourg.
LES OGSÅ:
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Mercedes-sjefen: - Toll er ikke det største problemet
-
Lastebilsalget i Europa: Fremdeles kladdeføre
-
– Tiden for pakketurer med buss er ikke over
-
Mer samarbeid mellom Volvo og Daimler Truck: Skal bygge felles plattform
-
Japansk forsvar mot lastebil-Kina
-
Leier elektriske lastebiler og betaler per kjørte kilometer
-
– 2025 ser litt lysere ut enn vi først trodde
-
Tungt for tunge tyskere
-
Styrker laget med to nye selgere