-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker

Svenske til topps i Daimler Truck
I går kveld fikk børsen i Frankfurt beskjed om at en 12 ganger svensk mester i roing, og attpåtil kvinne, blir den nye sjefen for Daimler Truck fra 1. oktober.
Karin Radström har gjort mer enn å ro, men det hun virkelig har gjort nå er å bryte ned en skikkelig godt fundamentert mur i Tyskland.
Hun er den første kvinnelige toppsjefen hos konservative Daimler (selv om det var kanskje på grensen til radikalt da svenske Ola Källenius ble sjef for Mercedes-Benz Group AG i 2019).
Men hun ble slått av spanske Belén Garijo i Merck om å være den første kvinnen i toppen hos noen av selskapene i den eksklusive DAX-gruppen.
Det er 40 Blue Chips selskap som danner grunnlaget for den såkalte DAX-indeksen. Å være nummer to i dette selskapet er heller ikke noen skam.
Var ventet
Denne utnevnelsen har vært ventet siden hun kom fra en toppstilling i Scania på vårparten i 2021, og ble Europa-sjef for Mercedes-Benz Trucks.
Hun etterfølger nå 64 år gamle Martin Daum. Det som først og fremst skjedde i hans periode var at lastebilavdelingen ble en selvstendig del av Gruppen, og ble tatt på børs.
Daum fortsetter som styremedlem ut året «for å sikre en myk overgang».
Hvem som skal etterfølge henne i stillingen hun har nå, Europasjef, er ikke klart. Men tyske Handelsblatt har Daimlers buss-sjef, Till Oberwörder, som favoritt.
Det fortelles at ingeniøren (og tobarnsmoren) har minst like stor sans for stram kostnadskontroll som for teknologiske nyvinninger.
Da hun startet hos Daimler hadde lastebildivisjonen et driftsunderskudd på 232 millioner Euro.
Tøffe tider i vente
I fjor var overskuddet på 2,2 milliarder og driftsmarginen på mer enn 10 prosent.
Hun har imidlertid store utfordringer foran seg.
I første halvår i år falt driftsresultatet med 12 prosent og lavere volum reduserte avkastningene på salget i Europa – som er et av kjerneområdene. Det er heller ikke noen åpenbar utvikling i salget av elektriske biler.
Innsparing kommer garantert til å bli et gjennomgangsrefreng derfra, i tiden som kommer.
LES OGSÅ:
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Mercedes-sjefen: - Toll er ikke det største problemet
-
Lastebilsalget i Europa: Fremdeles kladdeføre
-
– Tiden for pakketurer med buss er ikke over
-
Mer samarbeid mellom Volvo og Daimler Truck: Skal bygge felles plattform
-
Japansk forsvar mot lastebil-Kina
-
Leier elektriske lastebiler og betaler per kjørte kilometer
-
– 2025 ser litt lysere ut enn vi først trodde
-
Tungt for tunge tyskere
-
Styrker laget med to nye selgere