-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lastebilserie fra oppstarter
Vi har tidligere fortalt om Quantrons arbeid med elektriske busser og hydrogen. Nylig hadde de sitt eget event: Q-Days 2022, der de også viste en stor og en liten lastebil.
Quantron har mange jern i ilden. Ombygging av kjente, til dels brukte, lastebiler og busser til elektrisk drift. Eller deltakelse i et norsk lastebil/hydrogen-prosjekt.
Og nå melder de klart fra at de ønsker å bli produsent også.
Ny modell
De har jo tidligere bygget om Daily og Sprinter, men i stedet for å bruke en av dem for å ta frem sin nye Quantron Qargo 4 – en 4,5 tonner med 1600 kg tonn nyttelast (eller 21 kubikk), har de bygget en selv.
Hytta har de hentet fra Kina, og batteriet (sammen med andre elektriske detaljer) kommer fra CATL.
163 hk med hjelp av 81 kWh batteri som gir 230 km. rekkevidde. Det hele skal kunne lades på 1 - 2 timer.
Målene er kompakte, 3,3 meter akselavstand og derfor en liten svingradius.
DAF som utgangspunkt
For å få frem sin virkelig store, QHD BEV 50-280 heter den, har de tatt utgangspunkt i en DAF CF med Space Cab hytte.
Det dreier seg om en 4x2 trekkvogn som byr på 350 kW (ca. 275 hk) og et dreiemoment på 3.500 Nm.
Transmisjonen er en seks trinns fullautomat, med retarder og rekuperasjon. Det hele egnet for mellomlange strekninger med inntil 40 tonn vekt, sier Quantron. Nyttelast ca. 19.000 kg på et 60 meters tog.
Batteriene er på 280 kWh og burde kunne holde til 200 km. Med 150 kW skal den kunne lades på to timer.
Vi regner med at dette er biler som vil dukke opp på IAA i september.