-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Lastebilserie fra oppstarter
Vi har tidligere fortalt om Quantrons arbeid med elektriske busser og hydrogen. Nylig hadde de sitt eget event: Q-Days 2022, der de også viste en stor og en liten lastebil.
Quantron har mange jern i ilden. Ombygging av kjente, til dels brukte, lastebiler og busser til elektrisk drift. Eller deltakelse i et norsk lastebil/hydrogen-prosjekt.
Og nå melder de klart fra at de ønsker å bli produsent også.
Ny modell
De har jo tidligere bygget om Daily og Sprinter, men i stedet for å bruke en av dem for å ta frem sin nye Quantron Qargo 4 – en 4,5 tonner med 1600 kg tonn nyttelast (eller 21 kubikk), har de bygget en selv.
Hytta har de hentet fra Kina, og batteriet (sammen med andre elektriske detaljer) kommer fra CATL.
163 hk med hjelp av 81 kWh batteri som gir 230 km. rekkevidde. Det hele skal kunne lades på 1 - 2 timer.
Målene er kompakte, 3,3 meter akselavstand og derfor en liten svingradius.
DAF som utgangspunkt
For å få frem sin virkelig store, QHD BEV 50-280 heter den, har de tatt utgangspunkt i en DAF CF med Space Cab hytte.
Det dreier seg om en 4x2 trekkvogn som byr på 350 kW (ca. 275 hk) og et dreiemoment på 3.500 Nm.
Transmisjonen er en seks trinns fullautomat, med retarder og rekuperasjon. Det hele egnet for mellomlange strekninger med inntil 40 tonn vekt, sier Quantron. Nyttelast ca. 19.000 kg på et 60 meters tog.
Batteriene er på 280 kWh og burde kunne holde til 200 km. Med 150 kW skal den kunne lades på to timer.
Vi regner med at dette er biler som vil dukke opp på IAA i september.