-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lastebilserie fra oppstarter
Vi har tidligere fortalt om Quantrons arbeid med elektriske busser og hydrogen. Nylig hadde de sitt eget event: Q-Days 2022, der de også viste en stor og en liten lastebil.
Quantron har mange jern i ilden. Ombygging av kjente, til dels brukte, lastebiler og busser til elektrisk drift. Eller deltakelse i et norsk lastebil/hydrogen-prosjekt.
Og nå melder de klart fra at de ønsker å bli produsent også.
Ny modell
De har jo tidligere bygget om Daily og Sprinter, men i stedet for å bruke en av dem for å ta frem sin nye Quantron Qargo 4 – en 4,5 tonner med 1600 kg tonn nyttelast (eller 21 kubikk), har de bygget en selv.
Hytta har de hentet fra Kina, og batteriet (sammen med andre elektriske detaljer) kommer fra CATL.
163 hk med hjelp av 81 kWh batteri som gir 230 km. rekkevidde. Det hele skal kunne lades på 1 - 2 timer.
Målene er kompakte, 3,3 meter akselavstand og derfor en liten svingradius.
DAF som utgangspunkt
For å få frem sin virkelig store, QHD BEV 50-280 heter den, har de tatt utgangspunkt i en DAF CF med Space Cab hytte.
Det dreier seg om en 4x2 trekkvogn som byr på 350 kW (ca. 275 hk) og et dreiemoment på 3.500 Nm.
Transmisjonen er en seks trinns fullautomat, med retarder og rekuperasjon. Det hele egnet for mellomlange strekninger med inntil 40 tonn vekt, sier Quantron. Nyttelast ca. 19.000 kg på et 60 meters tog.
Batteriene er på 280 kWh og burde kunne holde til 200 km. Med 150 kW skal den kunne lades på to timer.
Vi regner med at dette er biler som vil dukke opp på IAA i september.