-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ferrari oppgraderer lastebilparken
16 nye Iveco i den ikoniske racingfargen Rosso Corsa skal frakte steilende hingster verden rundt.
Mens Formel 1-førerne gjør opprør mot FIA-president Mohammed Ben Sulayem, og krangler om alt fra banning og bøter til undertøy og smykker (helt sant!), går livet i paddocken og logistikken rundt verdens største motorsportssirkus sin skjeve gang.
Og på samme måte som Formel 1 må sies å være toppidrett, er innsatsen og prestasjonene i kulissene gjerne minst like imponerende. I alle fall om man er logistikk- og transportnerd.
Der skal blant annet racerbiler, verkstedsutstyr, reservedeler, garderober og cateringutstyr, ja nærmest komplette små samfunn, på relativt begrenset tid pakkes ned, transporteres effektivt verden rundt, pakkes opp og klargjøres til neste løp.
I dette arbeidet er det, foruten folkene, lastebilene og varebilene som er de store stjernene.
En av de mer ikoniske «racerbilfrakterne» i historien må være Fiat 642 RN2 bygget av Bartoletti på 1950-tallet, med plass til to biler på taket og en bil på det nedre planet bak verkstedet.


Foruten Fiat-transportere har Scuderia Ferrari blant annet også benyttet seg av lastebiler fra italienske OM (Officine Meccaniche), som etter hvert ble innlemmet i det som i dag er Iveco.
Partnerskapet mellom Iveco og Ferrari er heller ikke av helt ny dato.
Det er mer snakk om at de to selskapene nå forlenger og fornyer et mer enn 20 år gammelt samarbeid, som i realiteten nok er enda lenger enn som så - om man inkluderer de overnevnte relasjonene.
Iveco forteller at de har dresset opp 15 nye S-Way og en ny Daily som stilles til disposisjon for det legendariske Formel 1-teamet, som nå heter Scuderia Ferrari HP.
En elektrisk eDaily skal også legges til i «flåten» innen året er omme, sies det.
For samarbeidet går selvsagt utover bare transport (obs: pompøs-alarm): «Samarbeidet representerer en delt visjon om bærekraft og innovasjon», ifølge pressemeldingen.

- Vår forpliktelse til bærekraft driver oss til å være ledende innen nullutslippsmobilitet, mens Ferrari fremmer prinsippet om teknologisk nøytralitet, og nylig åpnet sin nye e-bygning for produksjon og utvikling av motorer, forteller Carlotta Mathis.

LES OGSÅ:
-
Iveco S-eWay klar for Norge
-
Hedin selger to Iveco-forhandlere
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer
-
«Nye Iveco» i Norge: Mindre skreddersøm og mer volum
-
Hurtig ny leder for Hedin Nordic Truck
-
Ny bil i ETS2
-
Hedin styrker det norske Iveco-laget med erfaren bransjemann
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene