-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Ford gjør seg klar til Pikes Peak
Med en ny og forbedret SuperVan 4.2 med 1400 hester stiller Ford Performance til start i verdens mest berømte bakkeløp – Pikes Peak som kjøres førstkommende helg.
Ford, som første gangen deltok i det ikoniske bakkeløpet helt tilbake i 1916 – da med en Model T, stiller denne gangen med erfarne Romain Dumas bak rattet på den firehjulsdrevne elbilen som er blitt spesialutviklet for det utfordrende løpet.
Ford Performance har i samarbeid med Stard Advanced Research and Development utviklet en versjon av SuperVan 4.2 som viser det ekstreme potensialet elektriske biler har, også innenfor motorsporten.
Det klassiske bakkeløpet består av hele 156 svinger på veien opp det 4302 meter høye fjellet og avvikles i år for 101. gang.
– Dette løpet er perfekt til å vise Fords elbilteknologi og samtidig synliggjøre potensialet som helelektrisk ytelse har. Jeg tror at vi sammen med Stard-teamet virkelig har bygd E-Transit SuperVan 4.2 til å være en konkurransedyktig bil med fokus på å komme til toppen av fjellet raskest mulig, sier global direktør i Ford Performance Motorsports, Mark Rushbrook.
Versjon av SuperVan 4 har en totalt redesignet aerodynamikk spesielt utviklet for å skjære igjennom den tynne luften i Pikes Peak, samtidig som bakketrykket økes.
Sammen med en frontsplitter skal en karbonbakspoiler sørge for at SuperVan 4.2 også holder seg stabil på de svingete veiene opp fjellet. Chassiset har også blitt gjort lettere ved at lasterommet, Ford Sync og passasjersetet er fjernet.
Drivlinjen, som tidligere besto av fire elektriske Stard UHP 6-fasemotorer, er nå redusert til tre. Det er også tatt i bruk Ultra High Performance Lithium Polymer poseceller for en optimal fordeling mellom ytelse og vekt.
Mens to av elmotorene er plassert bak, er én plassert foran på den firehjulsdrevne elbilen. Med over 1400 hk (1050 kW) kan SuperVan 4.2 virkelig få vist sitt fulle potensiale, samtidig som den utnytter batteriets 600 kW regenerasjonsytelse for maksimal energiutnyttelse.
– Ford Performance og Stard-teamet har jobbet hardt for å optimalisere SuperVan 4.2 for dette bakkeløpet. Både aerodynamikken og den reviderte elektriske drivlinjen tror jeg vil gjøre det verdt å følge med når vi skal kjøre opp fjellet, sier Mike Norton hos Ford Performance.
De har også utstyrt bilen med et forbedret regenerativt bremsesystem med bremseskiver av karbon, magnesiumfelger med Pirelli P Zero racing-dekk, oppgraderte drivaksler og et minimalistisk racing-interiør – alt for å fjerne overflødig vekt.
Årets Pikes Peak International Hill Climb kjøres søndag 25. juni. For mer informasjon, besøk https://ppihc.org/.