-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

40 år med TurboStar
Iveco feirer en av sine mer ikoniske modellvarianter.
TurboStar ble introdusert første gang i 1984. Med usynkronisert girkasse og 420 hesters V8-motor i de kraftigste variantene - og en del utstyr som på den tiden ikke var helt vanlig - vakte modellen interesse blant lastebilentusiaster.
Kjell-Ove Trommedalen, som har nesten 40 års erfaring fra sin tid i Iveco, og over 50 års erfaring fra bilbransjen, husker godt lanseringen i Norge.

- Med motoralternativer på 330 hestekrefter og en kraftig V8 på 420 hestekrefter, var TurboStar en imponerende innovasjon. 17-liters motoren overgikk alt som hadde vært før, sier Trommedalen.

TurboStar kom med to alternativer for girkasse. Den første var en 16-trinns synkronisert og den andre var en 13-trinns usynkronisert, amerikansk girkasse.
- Den usynkroniserte 13-trinns girkassen var en utfordring for mange, men for de som mestret den, var den en glede å bruke. Du trengte ikke å bruke clutch når du skiftet gir, du hadde turtallet i øret og følte når det var riktig tidspunkt å skifte, forteller Trommedalen.

- Dette gjorde kjøringen mye mer effektiv, spesielt i lange og krevende bakker. Du fikk en sømløs overgang når du skiftet gir, og det var tydelig å se effektiviteten når man demonstrerte det, utdyper han.
Med moderne design finpusset i vindtunnel, og tidsriktige interiør, mener Trommedalen at TurboStar hevet det italienske merkets image da den ble lansert.
- Inne i bilen var det romslig og komfortabelt. TurboStar ble også berømmet for å være retningsstabil, noe som ga en god kjøreopplevelse, sier han.


LES OGSÅ:
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer
-
«Nye Iveco» i Norge: Mindre skreddersøm og mer volum
-
Hurtig ny leder for Hedin Nordic Truck
-
Ny bil i ETS2
-
Hedin styrker det norske Iveco-laget med erfaren bransjemann
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Ferrari oppgraderer lastebilparken
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass
-
Hedin klar for å få fart på Iveco