-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
40 år med TurboStar
Iveco feirer en av sine mer ikoniske modellvarianter.
TurboStar ble introdusert første gang i 1984. Med usynkronisert girkasse og 420 hesters V8-motor i de kraftigste variantene - og en del utstyr som på den tiden ikke var helt vanlig - vakte modellen interesse blant lastebilentusiaster.
Kjell-Ove Trommedalen, som har nesten 40 års erfaring fra sin tid i Iveco, og over 50 års erfaring fra bilbransjen, husker godt lanseringen i Norge.
- Med motoralternativer på 330 hestekrefter og en kraftig V8 på 420 hestekrefter, var TurboStar en imponerende innovasjon. 17-liters motoren overgikk alt som hadde vært før, sier Trommedalen.
TurboStar kom med to alternativer for girkasse. Den første var en 16-trinns synkronisert og den andre var en 13-trinns usynkronisert, amerikansk girkasse.
- Den usynkroniserte 13-trinns girkassen var en utfordring for mange, men for de som mestret den, var den en glede å bruke. Du trengte ikke å bruke clutch når du skiftet gir, du hadde turtallet i øret og følte når det var riktig tidspunkt å skifte, forteller Trommedalen.
- Dette gjorde kjøringen mye mer effektiv, spesielt i lange og krevende bakker. Du fikk en sømløs overgang når du skiftet gir, og det var tydelig å se effektiviteten når man demonstrerte det, utdyper han.
Med moderne design finpusset i vindtunnel, og tidsriktige interiør, mener Trommedalen at TurboStar hevet det italienske merkets image da den ble lansert.
- Inne i bilen var det romslig og komfortabelt. TurboStar ble også berømmet for å være retningsstabil, noe som ga en god kjøreopplevelse, sier han.
LES OGSÅ:
-
60 år med italiensk lidenskap og norsk pågangsmot
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
-
Iveco S-eWay: Nå kommer trekkvognen med opptil 600 km. rekkevidde
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Tata kjøper Iveco Group
-
Iveco satser i lettere segmenter
-
Iveco S-eWay klar for Norge
-
Hedin selger to Iveco-forhandlere
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Stellantis leverer til Iveco