-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Senket veien etter at mange lastebiler tok oppi tunneltaket
– Det har blitt veldig bra med fri kjørehøyde i E16 Knoltatunnelen. Vi er begistret for jobben som er gjort.
Det sier regionsjef Jan-Ove Halsøy i Norges Lastebileier-Forbund om jobben Statens vegvesen og entreprenør Mesta har gjort i den 356 meter lange Knoltatunnelen mellom Evanger og Bulken i Voss herad.
– Mange av våre sjåfører har opplevd at bilene tar oppi taket i denne tunnelen. E16 er blodåren mellom Vestlandet og Østlandet, så vi er veldig fornøyde med alle tunneler der man får økt kjørehøyden som her. Det er gjort en flott jobb vi er veldig takknemlige for, legger Halsøy til.
Per Arne Blindheim er teknisk byggeleder tunnel i Statens vegvesen.
– Vi har senket veien for å øke kjørehøyden fra 4,3 til 4,5 meter. Med dette grepet unngår vi problemet med at høye kjøretøy tar borti tunneltak eller høydeavgrenser. Mesta har utført jobben på en veldig tilfredsstillende måte i godt samarbeid med dyktige lokale underentreprenører, sier Blindheim.
Slik ble det jobbet
Det ble jobbet døgnkontinuerlig for å gjøre arbeidsperioden så kort som mulig.
Det var følgebil hver natt, og enkelte dager på dagtid da det hele tiden var lysregulering. Ett køyrefelt var til enhver tid åpent.
– Vi takker trafikantene for godt samarbeid og stor tålmodighet i anleggsperioden, sier Blindheim.
Tunnelen og trafikkbiletet
Den 356 meter lange Knoltatunnelen ble åpnet i 1985.
Den blir gjennomsnittlig trafikkert av 5190 kjøretøy per dag (ÅDT - årsdøgnstrafikk).
Av dette er 18 prosent, eller 934, tunge kjøretøy.
LES OGSÅ:
-
Foreslår overtredelsesgebyr til både fører og transportforetak – NLF-sjefen reagerer sterkt
-
Skal tilby Fast Track for registrering av tunge kjøretøy
-
Egen tungbilkolonne over Haukeli: Det blir strenge krav for å være med
-
Får dispensasjon inntil videre: Nå kan bilene registreres
-
Kortvarig lykke: Bråstopp for eventyret
-
Uenige: - Vi skjønner at situasjonen er akutt
-
Stansen i varebil-godkjenninger: Håper på fremgang i møte mandag
-
– Vi stiller krav om ladestasjoner for tunge kjøretøy
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Full stans: Får ikke registrert bilene