-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS

Designsjefens DoKa-drøm
«Skal vi ta denne til neste nivå?», spør Volkswagens designsjef og viser skisse av en ID. Buzz DoKa på Instagram. Svarene i kommentarfeltet er ikke til å ta feil av.
I grunnen ville det være underlig om Volkswagen skulle la denne muligheten gå fra seg, når de først har utviklet og snart setter i produksjon ID. Buzz – den bejublede tolkningen av den originale folkevognbussen.
DoKa – dobbeltkabin – pickupvariant var jo en av originalversjonene av den opprinnelige Transporter T1, og har vært laget i ulike varianter opp gjennom de påfølgende generasjonene. Dette er ett argument for å svare ja på Insta-spørsmålet fra Klaus Zyciora (ja, det er han som het Bischoff før).
Et annet – og trolig vektigere argument for pengetellerne i Volkswagen – er at flere aktører nå sikter seg inn på segmentet for elektriske pickuper i denne størrelsen med dobbeltkabin. Canoo og Rivian, for å nevne et par av dem.
Det er vel ingen grunn – sett fra Wolfsburg/Hannover – til at disse oppstarterne skal få rappe dette markedet, når Volkswagen allerede har et tilnærmet gryteklart produkt – som kanskje også er det kuleste?
Riktig nok er pickupversjonen av ID. Buzz foreløpig kun en designskisse, så vidt vi vet, men det ligger nok mer bak her enn at gruppens designhøvding ville lage litt Buzz-fuzz på Instagram i anledning World Design Day.
Han fikk som nevnt også et overveldende tydelig svar fra kommentarfeltet, med utsagn som «Good ID.ea!», «Count this as an order» og «YESSSSSSS».
Foruten fem- og syvseters familieversjoner av ID. Buzz, er som kjent varebilversjonen Cargo og en campingversjon (heller ikke det en ny idé, men hentet fra den originale T1-oppskriften) også bekreftet.
Nå er det bare å vente på pickup-bekreftelsen.