-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Designsjefens DoKa-drøm
«Skal vi ta denne til neste nivå?», spør Volkswagens designsjef og viser skisse av en ID. Buzz DoKa på Instagram. Svarene i kommentarfeltet er ikke til å ta feil av.
I grunnen ville det være underlig om Volkswagen skulle la denne muligheten gå fra seg, når de først har utviklet og snart setter i produksjon ID. Buzz – den bejublede tolkningen av den originale folkevognbussen.
DoKa – dobbeltkabin – pickupvariant var jo en av originalversjonene av den opprinnelige Transporter T1, og har vært laget i ulike varianter opp gjennom de påfølgende generasjonene. Dette er ett argument for å svare ja på Insta-spørsmålet fra Klaus Zyciora (ja, det er han som het Bischoff før).
Et annet – og trolig vektigere argument for pengetellerne i Volkswagen – er at flere aktører nå sikter seg inn på segmentet for elektriske pickuper i denne størrelsen med dobbeltkabin. Canoo og Rivian, for å nevne et par av dem.
Det er vel ingen grunn – sett fra Wolfsburg/Hannover – til at disse oppstarterne skal få rappe dette markedet, når Volkswagen allerede har et tilnærmet gryteklart produkt – som kanskje også er det kuleste?
Riktig nok er pickupversjonen av ID. Buzz foreløpig kun en designskisse, så vidt vi vet, men det ligger nok mer bak her enn at gruppens designhøvding ville lage litt Buzz-fuzz på Instagram i anledning World Design Day.
Han fikk som nevnt også et overveldende tydelig svar fra kommentarfeltet, med utsagn som «Good ID.ea!», «Count this as an order» og «YESSSSSSS».
Foruten fem- og syvseters familieversjoner av ID. Buzz, er som kjent varebilversjonen Cargo og en campingversjon (heller ikke det en ny idé, men hentet fra den originale T1-oppskriften) også bekreftet.
Nå er det bare å vente på pickup-bekreftelsen.