-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Foreslår elbilfordeler for biogasskjøretøy
Miljøpartiet De Grønne (MDG) og Arbeiderpartiet (Ap) ønsker fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og redusert engangsavgift for biogasskjøretøy.

– Alle sier at de for biogass. Da må vi også gi gulrøtter til de som satser på det, sier stortingsrepresentant Per Espen Stoknes (MDG) til nrk.no.
Sammen med Ap fremmer MDG nå et forslag i Stortinget om å likebehandle biogasskjøretøy med el- og hydrogenbiler.
– Vi snakker om fritak fra bompengeavgift, tilgang til kollektivfeltet, gratis parkering og ikke minst redusert engangsavgift, sier Stoknes.
LES OGSÅ: Biogass gruser strøm
Han viser til at ved riktig bruk av biogass kan slike kjøretøy bli klimapositive, altså oppnå mer enn hundre prosent reduksjon i utslipp.
– Det er en helt utrolig løsning samtidig som det tar vare på avfallet vårt på en god måte. Vi kan også bygge opp produksjon av biogass til å bli en veldig stor næring i Norge og erstatte import av biodiesel og andre typer flytende drivstoff, sier han til rikskringkasteren.
Ifølge Vegdirektoratet er det registrert 1.160 gassdrevne kjøretøy i Norge. De aller fleste er nyttekjøretøy som busser, søppelbiler, lastebiler og drosjer.
Men flere skal det snart bli, for flere av nyttekjøretøyprodusentene satser nå betydelig på gassløsninger – blant annet Iveco, Volvo og Scania.