-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Posten først med elektrisk Fuso
Bertel O. Steen har levert landets to første utgaver av helelektriske Fuso eCanter til Posten i Oslo.
Den ene en rød Posten-bil og den andre enn grønn Bring-bil.
Fuso eCanter er ingen ny modell, den har vi omtalt flere ganger tidligere her på YrkesBil.no, men dette er altså de to første som leveres i Norge.Dette blir også de hittil største elektriske bilene i Postens omfattende flåte av el-kjøretøy.
Som kjent er konsernet en av aktørene i Norge som er lengst fremme i skotuppene når det gjelder å teste ut ulike elektrifiserte nyttekjøretøy og andre alternative drivlinjer.
De var tidlig ute med elektriske varebiler og små Paxstere, og fra nyere tid kan vi nevne tidlig test og kjøp av Maxus EV80, kjøp av Volkswagen e-Crafter og Mercedes-Benz eVito. I tillegg var de kjapt ute med å kaste seg på Tesla-bølgen, og de er med på utviklingen av minst to elektriske nyttekjøretøy - Volta Zero og Inzile.
YrkesBil.no har også omtalt at Posten står først i køen for å teste den nye 7,5-tonns lastebilen fra BYD når importøren, RSA, får inn det første eksemplaret i høst.
Begge Fusoene vil erstatte en dieselbil. Bring-bilen skal brukes av Bring Home Delivery, som leverer tyngre varer hjem til privatpersoner. Med en nyttelast på 2.7 tonn vil bilen i stor grad bli benyttet til levering av kjøkken og møbler. Den vil være i drift til 22.00 alle hverdager.
Posten-bilen vil frakte pakker og brevpost til og fra Post i Butikk og postkontorer i Oslo sentrum, og også til bedrifter og foretak som for eksempel Rikshospitalet. Den er planlagt å være i drift fra 04.30 til 18.30 alle hverdager.
– Posten og Bring har som mål å benytte bare fornybare energikilder i kjøretøy og bygg innen 2025. Vi ser stadig etter nye løsninger for å redusere våre utslipp. Et av tiltakene er å ta i bruk miljøeffektive kjøretøy, noe de nye elektriske lastebilene er et veldig godt eksempel på, sier regiondirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten.