-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Storordre fra DB Schenker - flest Fuso eCanter til Norge
Ja, når det er snakk om elektriske lastebiler er en ordre på 36 kjøretøy i Europa hvorav - åtte til Norge, omtales det som en stor ordre.
DB Schenker er en av de virkelige gigantene innen europeisk landtransport med 430 lokasjoner, og mer enn 45.000 biler.
Gjennom sitt partnerskap med Daimler har DB Schenker allerede hatt Fuso eCanter i trafikk i Berlin siden 2018, og utvidet i 2019 med biler i Paris, Frankfurt og Stuttgart.
Nå utvider de med ytterligere 36 nye Fuso eCanter i Europa. Åtte av disse skal benyttes av DB Schenker i Norge.
Med denne leveransen på plass vil DB Schenker ha totalt 41 eFuso i daglig trafikk. Ifølge Daimler er de dermed den største flåtekunden av elektriske kjøretøy fra Fuso. Elektriske lastebiler utgjør med andre ord relativt beskjedne volumer fremdeles.
LES OGSÅ: Fuso med brenselcelle
De 41 bilene fordeler seg på 20 europeiske byer i Tyskland, Finland, Danmark, Storbritannia, Frankrike, Irland, Nederland, Norge, Østerrike, Spania og Italia. Totalt vil det da være vel 200 eCantere i trafikk hos kunder over hele verden.
Etter det YrkesBil kjenner til har den norske Fuso-importøren Bertel O. Steen siden årsskiftet, via Flåteavdelingen i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy, vært involvert i den norske delen av leveransen.
Fuso eCanter produseres ved Daimlers fabrikk i Tramagal, Portugal. Dette er samme fabrikk som står for produksjonen av det øvrige europeiske Fuso programmet.
Fuso eCanter har en totalvekt på 7,49 tonn, og med en rekkevidde på 100 km per opplading, dekker dette DB Schenkers transportbehov i de indre bykjerner. Bilene skal normalt lades opp over natten, men kan også ved behov lades på 90 minutter med hurtiglader.
Flåteavdelingen i Mercedes-Benz Nyttekjøretøy har tidligere i år levert to Fuso eCanter til Posten Norge, og med åtte nye i tillegg til DB Schenker, betyr det at Oslo nå blir blant de byene med flest eCantere i daglig drift.