-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
El-trekkvognen kjører 18 timer i døgnet - på en drøyt hundre mil lang rute
WLX WeLink Express i Sverige er den første transportøren i landet som tar i bruk den batterielektriske trekkvognen Mercedes-Benz eActros 600. Og den står ikke mye stille.
At elektriske lastebiler kan benyttes i langdistansetransport demonstreres nå i Sverige, ifølge Mercedes-Benz Trucks.
Transportøren WLX WeLink Express i Malmö er den første i Sverige som har satt den batterielektriske Mercedes-Benz eActros 600 i drift som trekkvogn - på oppdrag for DHL.
Kjøreruten strekker seg over 1.000 kilometer, og betjenes av flere sjåfører i fellesskap.
Lastebilen er i drift fem dager i uken, totalt rundt 18 timer per dag, ifølge pressemeldingen fra Daimler Truck.
Ruten går mellom Malmö, Jönköping og Emmaboda.
Over halvparten av den daglige ruten tilbakelegges med link-trailerkombinasjon.
For å maksimere operasjonell effektivitet, benytter WLX WeLink Express alle lovpålagte pauser til mellomlading av kjøretøyet.
Dette er essensielt for å muliggjøre den daglige distansen på godt over 1000 kilometer.
I fremtiden er det også planlagt at eActros 600 skal brukes på rundturer til Gøteborg under nattskift.
LES OGSÅ:
-
Lengre leasingperiode og full serviceavtale: – Man må sikre seg mest mulig
-
– Skal vi kjøre flere elektriske lastebiler må oppdragsgiverne bidra med lademuligheter
-
Ønsker seg eActros 600 med «norsk» totalvekt: – Vi jobber intenst opp mot fabrikken
-
Under skallet på eActros 600: Slik skiller den seg fra konkurrentene
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
-
Mercedes-Benz: 60 år siden Wörth og LP
-
Verdens første (?) lastebil: Reproduksjon restaureres
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Mer samarbeid mellom Volvo og Daimler Truck: Skal bygge felles plattform