-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

– Endelig får vi helelektriske varebiler som kan klare våre lengste kjøreruter
NorEngros Kjosavik i Rogaland er de første i Norge som tar i bruk nye Ford E-Transit.
Fredag fikk selskapet overlevert de tre nye elektriske varebilene sine.
– Vi er veldig fornøyde med endelig å få tre helelektriske varebiler som kan klare våre lengste kjøreruter. På de varebilene vi har fra før har kjørelengden vært en utfordring og vi har bare kunnet benyttet de på våre korteste ruter, sier medeier og daglig leder i selskapet, Gunnstein Kjosavik i en pressemelding.
Selskapet leverer kontorrekvista og forbruksmateriell til bedrifter i Stavanger og Sandnes-regionen i Rogaland. Med nye E-Transit på plass vil en stadig større andel transporten skje elektrisk.
– Dette er i tråd med vår satsing på bærekraft og miljø. I tillegg til å investere i elektriske kjøretøy har vi også investert i solcelleanlegg på taket av vårt lagerbygg så bilene vil i stor grad gå på egenprodusert strøm. Når vi vet av erfaring at elektriske biler gir lave driftskostnader og er bra for miljøet så er dette en god dag, utdyper Kjosavik.
Det var Kverneland Bil i Stavanger som fikk æren av å åpne ballet for E-Transit i Norge.
– Fullgodt alternativ
Administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg, sa i nyttårsintervjuet med YrkesBil at «2022 ventes å bli tidenes Ford-år i Norge».
Lanseringen av E-Transit er en av årsakene til dette, og i løpet av de neste månedene blir hundrevis modellen levert til norske kunder.
– Endelig kan norske bedriftskunder få et fullgodt 2-tonns helelektrisk kjøretøy med en kombinasjon av elektrisk rekkevidde, kapasitet, eierskapsopplevelse og pris som kan erstatte dagens dieseldrevne varianter, sier Berg.
E-Transit har en helelektrisk rekkevidde på opptil 317 km, målt etter WLTP-målemetoden.
Den bakhjulsdrevne elektriske varebilen har et dreiemoment på 430 Nm, enten du velger 184 HK eller 269 HK-varianten, og en nyttelastkapasitet på opptil 1758 kilo på varebilvarianten.
25 varianter
I Europa tilbyr Ford 25 ulike varianter av E-Transit: varebil, dobbelkabin varebil og chassis med påbyggingsmuligheter. Alle tilgjengelig i forskjellige lengder, takhøyder og lastekapasiteter med brutto kjøretøyvekt fra 3,5-4,25 tonn.
– Spesielt det at du kan få en varebil tilpasset akkurat ditt behov er svært attraktivt i bedriftsmarkedet. Rekordhøye drivstoffpriser og et stadig større fokus på miljø gjør nok regnestykket om en overgang til et helelektrisk nyttekjøretøy enda mer attraktivt, sier administrerende direktør i Kverneland Bil, Helge Ellingsen.
Ved å velge en E-Transit fremfor en dieseldreven modell anslår Ford Pro at du i tillegg til store besparelser til drivstoff, får eierskapskostnader som er 40 prosent lavere. Her presiseres det at regnestykket er basert på en periode på tre år eller 180.000 kilometer, og sammenliknet planlagt og ikke-planlagt vedlikehold for en batterielektrisk og en dieseldreven varebil.
– Ved kjøp av en Transit vet kundene at de også kjøper mer enn 50 års erfaring, et stort forhandlernettverk, sertifisert påbygger og et stort utvalg av digitale verktøy som virkelig vil utgjøre en forskjell i det daglige. Det er viktig når vi nå virkelig skal sette fart på overgangen til en helelektrisk nyttekjøretøybilpark i Norge, sier Per Gunnar Berg.