-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Innfører nytt våpen i kabotasje-kampen
Nå kan det fra 1. mars ilegges overtredelsesgebyr til transportforetak som bryter reglene om godstransportkabotasje.
– Med disse endringene får politiet og Statens vegvesen et nytt virkemiddel for å kontrollere og reagere på brudd på yrkestransportregelverket. Dette sender et tydelig signal om at vi ikke vil ha brudd på blant annet kabotasjereglene i Norge, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) i en pressemelding.
På stedet
Fra og med 1. mars kan kontrollmyndighetene gi gebyr for visse overtredelser av yrkestransportregelverket.
Frem til nå har brudd på konkrete regler om blant annet godstransportkabotasje blitt håndhevet ved at kontrollørene har anmeldt forholdet til politiet
Etter 1. mars kan Statens vegvesen ilegge overtredelsesgebyr på stedet. Dette mener myndighetene vil gjøre kontrollarbeidet mer effektivt.
Det innføres overtredelsesgebyr for brudd på en rekke konkrete angitte regler om godstransportkabotasje, i tillegg til at det videreføres gebyr for manglende medbringelse av førerattest og løyve under transporten.
I de tilfellene der transportforetaket ikke har løyvedokument eller førerattest, kan det gis overtredelsesgebyr på kr 60 000.
– Det skal ikke lønne seg å brytereglene. Både regjeringen og Stortinget vil at det skal brukes mer overtredelsesgebyr når yrkestransportregelverket brytes. Dette er for å sikre at flere følger reglene, i tillegg til at det er en effektiv reaksjon når regelverket brytes, sier Nygård.
Erstatter ikke anmeldelse
Selv om det nå åpnes for at politiet og Statens vegvesen kan bruke mer overtredelsesgebyr, erstatter ikke det anmeldelse, etterforskning og eventuell bot for de mest alvorlige bruddene.
De mest graverende tilfellene eller gjentagende brudd, skal fortsatt anmeldes.
Disse bruddene på regler om godstransportkabotasje gir gebyr:
- der det ikke kan dokumenteres innkommende internasjonal transport,
- der kabotasje er utført mer enn sju dager etter at siste internasjonale tur ble avsluttet,
- der det er utført mer enn tre kabotasjeturer med grunnlag i fellesskapstillatelsen etter den grensekryssende transporten,
- der det er kjørt mer enn én transittkabotasje,
- der det er utført transittkabotasje mer enn tre dager etter ankomst til Norge uten last,
- der fraktbrev er mangelfullt utfylt eller har mangelfullt utfylt dokumentasjon,
- der fraktbrev/dokumentasjon for nasjonal transport ikke følger med i kjøretøyet,
- der kabotasje er påbegynt før lossing av internasjonal transport.
-
– Nå gjelder det å få varebiler og lastebiler over på nullutslipp
-
Slik blir veivesenets landsomfattende utbyggingsoffensiv
-
– Saken illustrerer viktigheten av å tilpasse regelverket til den teknologiske utviklingen
-
– Forskjellsbehandling som kan koste oss millioner
-
Mesta og Presis Vegdrift vant kontrakter etter nye anbudskriterier
-
Norske regler satte kjepper i hjulene for Volvos nye førerhus - nå kan det bli endring
-
Med strøm på høyfjellet
-
Møt opp fredag! Blod, tårer og trafikksikkerhet!
-
Kontrollerer stadig flere tunge kjøretøy
-
Får fremdeles ikke utnyttet sine nyeste førerhus: – Går glipp av store CO2-besparelser