-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Statens vegvesen: Behovet er stort
Statens vegvesen etterlyser næringsaktører langs E18 som vil etablere, drifte og vedlikeholde døgnhvileplasser for tungbilsjåfører.
- Behovet er stort, fastslår Statens vegvesen i utlysningen av etablering av døgnhvileplasser langs en av Norges viktigste ferdselsårer.
Statens vegvesen ønsker å tilby tungtransporten totalt ca. 100 oppstillingsplasser fordelt på flere steder langs E18 mellom Asker og Sande. Det må være minimum 15 plasser per sted.
Fristen for å søke om å gi tilbud på etablering, drift og vedlikehold av større eller mindre døgnhvileplasser er 13. oktober 2025.
Allerede 2. september arrangerer Vegvesenet digital tilbudskonferanse der interesserte tilbydere får nærmere informasjon om konkurransen.
Avhengig av samarbeid med private aktører
– Hvis det er næringsaktører langs E18 som driver et serveringssted, en bensinstasjon, en campingplass eller annen næringsvirksomhet som har arealer til disposisjon, og som synes det kunne være interessant å utvide driften med en døgnhvileplass for tungbilsjåfører, ja, da ønsker vi å høre fra dem, sier prosjektleder i Statens vegvesen, Eirik Trøften Aas.
Formålet med konkurransen er å gi bedre tilbud til tungtransportsjåfører som skal gjennomføre normal døgnhvile, redusert ukehvile eller ta pauser innenfor regelverket om kjøre- og hviletid.
– For å få utviklet et bedre tilbud til tungtransportsjåførene, er vi avhengig av samarbeid med private aktører for å få etablert flere døgnhvileplasser, sier Trøften Aas.
Kriterier for døgnhvileplassene langs E18
– Vi ønsker å inngå leiekontrakter for etablering, drift og vedlikehold av total 100 oppstillingsplasser, helst i områder som ligger mellom Asker og Drammen. Vi foretrekker større områder, men områder som ikke har plass til mer enn 15 tungbiler er også interessant, sier prosjektlederen.
Døgnhvileplassene skal ligger maksimalt to kilometer fra E18. 35 prosent av oppstillingsplassene skal være tilpasset modulvogntog.
Hver døgnhvileplass skal ha serviceanlegg for sjåførene med dusjer, toaletter og oppholdsrom. I tillegg skal hver plass ha en utendørsmøblert oppholdsplass.
Det skal etableres ladepunkter på minimum ti prosent av oppstillingsplassene.
Leieperiode på minimum ti år
Statens vegvesen ønsker å inngå leiekontrakter for en periode på ti år. Leietakerne får i tillegg opsjon på å forlenge avtalen med 1 + 1 år, til sammen tolv år.
Døgnhvileplassene langs E18 Asker-Sande skal være klare for åpning seinest 1. september 2027.
LES OGSÅ:
-
Fra september kan du ta eksamen for nasjonalt varebilløyve
-
Kollektivfelt: Full tilgang for varebiler - lastebiler på biogass får nekt
-
Minstelønn og utvidet løyveplikt skal redusere varebilkriminalitet
-
Statens vegvesen skal få autonome lastebiler til å «snakke» sammen
-
– Nå gjelder det å få varebiler og lastebiler over på nullutslipp
-
Slik blir veivesenets landsomfattende utbyggingsoffensiv
-
– Saken illustrerer viktigheten av å tilpasse regelverket til den teknologiske utviklingen
-
– Forskjellsbehandling som kan koste oss millioner
-
Mesta og Presis Vegdrift vant kontrakter etter nye anbudskriterier
-
Norske regler satte kjepper i hjulene for Volvos nye førerhus - nå kan det bli endring