-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker

Unibuss kjøper ny ladeløsning: «Skal sikre pålitelig drift, selv under de tøffeste vinterforholdene»
Siemens har inngått en avtale med Unibuss for å levere sin Depot360 Managed Services-løsning.
Etter katastrofevinteren 2023-2024, der utfordringer med å lade elektriske busser i kuldeperioder var et av problemene, er nok Unibuss ekstra påpasselige med å skaffe ladesystemer som vil fungere under norske vinterforhold.
Dette blir da også presisert nesten helt øverst i pressemeldingen fra Siemens, som nylig skrev kontrakt med Unibuss om leveranse av nytt ladesystem til to av Unibuss' depoter i Oslo:
«Depot360 Managed Services fra Siemens adresserer de utfordringene som elektriske bussoperatører møter, som tøffe vinterforhold og behovet for kontinuerlig overvåking av lading», heter det i meldingen.
Unibuss er første kunde som kjøper Siemens’ Depot360 Managed Services i Norge.
Siemens forsikrer at bussene får riktig mengde energi uten å
overbelaste strømnettet, samtidig som de overvåker ladestatusen for å sikre
stabil drift og redusert energiforbruk.

- Overgangen til elektriske busser er viktig for at Norge skal nå sine klimamål og være et globalt forbilde for grønn transport, sier Henrik Anderberg, teknisk direktør i Unibuss.
- Med Depot360 Managed Services kan vi forbedre effektiviteten ved å optimalisere ladingen, redusere energikostnadene og øke ruteeffektiviteten. Dette støtter våre bærekraftsmål og hjelper oss med å redusere karbonavtrykket i kollektivtransporten, sier Anderberg.
Depot360 AI-plattformen gjør det mulig for Siemens’ ekspertteam ved deres 24/7 Network Operations Center (NOC) å overvåke og administrere ladeinfrastrukturen.
Dette gjør det mulig å identifisere og løse problemer proaktivt basert på data.
Funksjoner som lastskifting og toppbelastningsreduksjon vil ytterligere redusere energikostnadene for Unibuss, fremholdes det i meldingen.

- Elektrifisering er nøkkelen til å redusere Norges klimautslipp. Vi må elektrifisere alle sektorer for å sikre en bærekraftig fremtid. Å samarbeide med fremtidsrettede selskaper som Unibuss er avgjørende for å drive denne overgangen innenfor transportsektoren, sier Nils Klippenberg, administrerende direktør i Siemens AS.
- Med vår AI-drevne Depot360-løsning kan vi ikke bare sikre at Unibuss’ elektriske busser lades effektivt, men også optimalisere hele ladeprosessen for å redusere energikostnader og forbedre driftseffektiviteten. Dette partnerskapet gir Unibuss tilgang til avansert teknologi og ekspertise som vil sikre pålitelig drift, selv under de tøffeste vinterforholdene, og bidra til å nå deres bærekraftsmål, sier Ola Stormorken, Direktør for Siemens Emerging Transportation Platforms (ETP)
Unibuss, et datterselskap av Oslos kommunale transportselskap Sporveien AS, transporterer årlig 70 millioner mennesker på sine 51 bussruter. Selskapet har en av Nordens største elektriske bussflåter med 259 elektriske busser.
Depot360 vil bli presentert for det norske markedet på NHO Logistikk og Transport-konferansen, som finner sted 21.-22. oktober på The Qube, Gardermoen.
LES OGSÅ:
-
Volmax avvikler i Vikersund
-
Dette tjener tungbilaktørene i Norge
-
Nobina kjøper Oslobuss: – Vi får nye forutsetninger for å vokse
-
Bransjen lanserer Veikart mot 2030 for nyttekjøretøy
-
32 Volvo til Tide Buss i Sogn og Sunnhordland
-
Enova vil relansere støtte for bedriftslading av tunge kjøretøy
-
Nybilsalg i Europa: Nedgangen fortsetter
-
Nobina sikret seg kontrakt på 14 år
-
Rutebilen i krigstid
-
Karsan opp til 2. klasse