-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Svenske Inzile slår seg konkurs
Oppstartsselskapet som leverer små batterielektriske nyttekjøretøy er tomme for penger.
I en pressemelding sendt ut mandag morgen 7. november opplyser det svenske selskapet Inzile AB at de i løpet av dagen vil begjære oppbud ved tingretten i Stockholm.
«Bakgrunnen for å begjære oppbud er at Inzile ikke har klart å løse sin anstrengte økonomiske situasjon. Et brofinansieringslån på cirka 50 millioner svenske kroner har forfalt, og selskapet har ikke tilgjengelige midler til å betale lånet og de påløpte leverandørfakturaene», heter det i meldingen.
Et signal om at noe var i gjære kom tirsdag 1. november, da selskapet meldte at styremedlem Leif Lindqvist trakk seg med umiddelbar virkning «rett før midnatt» dagen i forveien, den 31. oktober.
Fikk Bring på eiersiden
Inzile er slett ikke et ubeskrevet blad her i Norge. Første gang vi omtalte selskapet på YrkesBil.no var i april 2019.
Så tok det kun noen måneder før Bring, som er en del av Posten Norge, hadde investert fem millioner kroner i det svenske oppstartselskapet.
Deretter ble det stille en stund, frem til det i 2021 dukket opp Inzile-biler kledd i Bring-grønt og med Posten-selskapets logo på. Disse skulle brukes av Bring i Sverige.
Posten / Bring er ikke oppført som eiere av aksjer i Inzile AB i dag. Største eier i skrivende stund (63%) er selskapet eFashion Championship PTE Ltd. som kontrolleres av Enrique Bañuelos de Castro.
I 2021 ble det samtidig opplyst at Inzile hadde etablert et salgskontor i Norge, uten at de gjorde seg veldig bemerket. Det norske selskapet Inzile AS er fremdeles oppført med den svenske Inzile-gründeren, Erik Ragnar Åhgren, som både daglig leder og styreleder.
Noe stort volum av leveranser har det imidlertid ikke blitt, og vi finner ikke spor av selskapet i bedriftsdatabasen Proff Forvalt.
Ti registrert i Norge
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken er det imidlertid registrert totalt ni nye Inzile av modellen PRO4 i Norge hittil i år. Det ble også registrert en i 2021, ifølge OFV.
Dette er uansett ikke nyttekjøretøyer som passer alle. Begrensningene ligger blant annet i 720 kilo nyttelast, 120 km rekkevidde og maksfart på 50 km/t.
Aktuelle bruksområder som har vært nevnt er snøbrøyting og salting av gang/sykkelstier, samt eiendomsforvaltning og andre kommunale oppgaver som avfallsinnsamling og plantevirksomhet.
Nå blir det spennende å se hva som skjer i kjølvannet av konkursen: om noen plukker opp restene av selskapet og vil prøve videre drift, eller om dette var endelig punktum for den svenske utfordreren.