-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Volvos nye elektriske flaggskip
Volvo Buss har avduket sitt nye elektriske chassis, BZR Electric, med både batterikapasitet og rekkevidde på 700-tallet. Flere norske kunder kastet seg på umiddelbart.
Med en batterikapasitet på opptil 720 kWh og en oppgitt rekkevidde på inntil 700 kilometer, åpner Volvo døren for elektrifisering av lengre, interregionale ruter som tidligere har vært utenfor rekkevidde for elektriske busser.
Det nye chassiset er en utvidelse av den eksisterende BZR-plattformen og er utviklet for å gi operatører større fleksibilitet og allsidighet i driften.
Med denne lanseringen mener Volvo selv at de nå har en komplett portefølje av elektriske løsninger for alle segmenter, inkludert by-, region-, langdistanse- og chartertrafikk.
To dager etter lanseringen melder Svenn-Åge Løkken, markedsdirektør for Volvo Buses i Norge, at flere enn 10 elektriske coach av typen BZR Carrus allerede er solgt til norske kunder.
- Det er med stor entusiasme og en solid dose ydmykhet vi allerede nå kan melde om flere en 10 ordrer på vårt nye elektriske flaggskip. Våre trofaste og lojale kunder Charterbuss, Schaus Buss, Jenssen Mobility og Bussring har tatt steget mot en enda mer bærekraftig transport hverdag, sier Løkken.
Modulbasert og fleksibelt
Chassiset tilbys med to eller tre aksler og har en modulbasert batteriløsning.
Operatørene kan velge mellom fire og åtte batteripakker, noe som gjør det mulig å skreddersy kjøretøyet til spesifikke driftsbehov – enten det er for kortere turer eller for å maksimere rekkevidden med en batterikapasitet på opptil 720 kWh.
Chassiset vil bli tilbudt med karosserier fra ulike produsenter for å tilpasse seg ulike markeder og kundepreferanser.
Det første eksemplaret er allerede bygget av Carrus Delta i Finland og er rettet mot kunder i Norden og Benelux-landene.
Lading, sikkerhet og bærekraft
Volvo BZR Electric-plattformen benytter drivlinjeteknologi som er utviklet, testet og produsert i stor skala innenfor Volvo-konsernet.
For å imøtekomme ulike ladebehov støtter chassiset både CCS-lading med en effekt på 250 kW og pantograflading (OppCharge) på 450 kW.
Sikkerhet er også en sentral del av den nye plattformen. Chassiset er utstyrt med de nyeste versjonene av Volvo Bussars aktive sikkerhetssystemer for å beskytte både passasjerer og myke trafikanter.
Selskapet fremhever også et livssyklusperspektiv, hvor det er lagt vekt på ansvarlig innkjøpte materialer og et produkt bygget for å vare lenge, for å minimere det totale miljøavtrykket.
Den nye plattformen gir operatører muligheten til å kjøre elektrisk på flere ruter, inkludert i miljøsoner, noe som er en betydelig fordel for langdistanse- og chartervirksomhet.
LES OGSÅ:
-
Kan kineserne eller andre fjernstyre busser ut over stupet?
-
Bilbransjens Dager: Kinesiske elbusser på nyttekjøretøy-agendaen
-
Ruter har testet cybersikkerhet: Kinesisk produsent kan fjern-stanse bussen
-
BusWorld: Mer mangfoldig enn noensinne
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
MG kommer med buss
-
Vurderer 25-meters metrobuss i Oslo-området – her er erfaringene og utfordringene
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg
-
Åpnet ny produksjonslinje i Egypt, dedikert Volvo busser for Europa
-
I tide til Busworld?