-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Volvos nye elektriske flaggskip
Volvo Buss har avduket sitt nye elektriske chassis, BZR Electric, med både batterikapasitet og rekkevidde på 700-tallet.
Med en batterikapasitet på opptil 720 kWh og en oppgitt rekkevidde på inntil 700 kilometer, åpner Volvo døren for elektrifisering av lengre, interregionale ruter som tidligere har vært utenfor rekkevidde for elektriske busser.

Det nye chassiset er en utvidelse av den eksisterende BZR-plattformen og er utviklet for å gi operatører større fleksibilitet og allsidighet i driften.

Med denne lanseringen mener Volvo selv at de nå har en komplett portefølje av elektriske løsninger for alle segmenter, inkludert by-, region-, langdistanse- og chartertrafikk.

Modulbasert og fleksibelt
Chassiset tilbys med to eller tre aksler og har en modulbasert batteriløsning.
Operatørene kan velge mellom fire og åtte batteripakker, noe som gjør det mulig å skreddersy kjøretøyet til spesifikke driftsbehov – enten det er for kortere turer eller for å maksimere rekkevidden med en batterikapasitet på opptil 720 kWh.
Chassiset vil bli tilbudt med karosserier fra ulike produsenter for å tilpasse seg ulike markeder og kundepreferanser.
Det første eksemplaret er allerede bygget av Carrus Delta i Finland og er rettet mot kunder i Norden og Benelux-landene.

Lading, sikkerhet og bærekraft
Volvo BZR Electric-plattformen benytter drivlinjeteknologi som er utviklet, testet og produsert i stor skala innenfor Volvo-konsernet.
For å imøtekomme ulike ladebehov støtter chassiset både CCS-lading med en effekt på 250 kW og pantograflading (OppCharge) på 450 kW.


Sikkerhet er også en sentral del av den nye plattformen. Chassiset er utstyrt med de nyeste versjonene av Volvo Bussars aktive sikkerhetssystemer for å beskytte både passasjerer og myke trafikanter.

Selskapet fremhever også et livssyklusperspektiv, hvor det er lagt vekt på ansvarlig innkjøpte materialer og et produkt bygget for å vare lenge, for å minimere det totale miljøavtrykket.
Den nye plattformen gir operatører muligheten til å kjøre elektrisk på flere ruter, inkludert i miljøsoner, noe som er en betydelig fordel for langdistanse- og chartervirksomhet.
LES OGSÅ:
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg
-
Åpnet ny produksjonslinje i Egypt, dedikert Volvo busser for Europa
-
I tide til Busworld?
-
Buss og lastebil for tog
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Stor-ordre til Solaris: - Byen er snart klar for et helelektrisk kollektivtransportsystem
-
Londons busser skal bli smartere og tryggere
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge
-
Volmax avvikler i Vikersund
-
Dette tjener tungbilaktørene i Norge