-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volvo: Inntil 600 kilometer på én lading
Ny langdistanseversjon av FH Electric.
Volvo mener dette vil gjøre det mulig for transportselskaper å bruke elektriske lastebiler på interregionale og langdistanseruter, og at man kan kjøre en full arbeidsdag uten å måtte lade.
Men du må vente litt, da: Det vil bli åpnet for salg av den nye Volvo FH Electric i løpet av andre halvår 2025.
– Vårt nye elektriske flaggskip vil være en flott løsning for transportselskaper med høy årlig kjørelengde på lastebilene og med et sterkt engasjement for å redusere CO2-utslippene, sier Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Ny teknologi
Det som gjør rekkevidden på 600 km mulig er Volvos nye drivlinjeteknologi, den såkalte e-akselen, som gir plass til betydelig mer batterikapasitet ombord.
Mer effektive batterier, et ytterligere forbedret batteristyringssystem og generell effektivitet i drivlinjen bidrar også til den økte rekkevidden.
Volvo Trucks har i dag åtte batterielektriske modeller i produktutvalget. Utvalget gjør det mulig å kjøre elektrisk lastebil i by- og regional distribusjon, bygg og anlegg, renovasjon og snart langdistansetransport.
Volvo har til nå levert mer enn 3800 elektriske lastebiler til kunder i 46 land over hele verden.
For å nå sine mål om netto nullutslipp innen 2040 har Volvo Trucks en strategi som bygger på tre teknologier: Batterielektrisk, brenselcelleelektrisk og forbrenningsmotorer som går på fornybare drivstoff, som grønt hydrogen, biogass eller HVO (Hydrogenated Vegetable Oil).
LES OGSÅ:
-
– Avgjørende å vise kundene den store bredden av våre løsninger
-
På premieretur med Scania Super 80
-
En drøm går i oppfyllelse
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Over 2.000 besøkende: – Målet er Volvodager hvert år fremover
-
Volvo mener denne vil «revolusjonere langtransport med lastebil»
-
Større slagvolum og lavere forbruk
-
Melketransport med «nogo attåt»
-
Hydrogen: Fremtid eller flop?
-
– Vi har tenkt nytt og hentet inspirasjon fra fly, Formel 1 og vindturbiner