-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
80-åring går for gull
Norsk Scania fyller 80 år i 2025. Det markeres med jubileumsmodellen Super 80 som nå lanseres for salg. Du kan velge mellom 13 og 16 liters forbrenningsmotor, men jubilumsmodellen tilbys ikke som elektrisk.
Jubileet vil i hele år bli markert over hele Norge. Det vil være markeringer på tilnærmet alle 45 Scania-anlegg i Norge.
Med start nå til våren skal en turné gå fra anlegg til anlegg, og vil fortsette gjennom hele sommeren og høsten.
Super 80-lastebilene vil bli laget i en eksklusiv og begrenset serie. Alle bilene vil være bygget på R- og S-serie lastebiler med sovehytte og høyt tak. Felles for alle er svart hytte med dekor og detaljer lakkert i gull. Tilhørende detaljer tas igjen innvendig i bilen.
Blikkfang
Det vil bli enkelt å se Super 80-bilene langs landeveien. Med det store 80-tallet langs sidene og med store Super 80 – alt i gull – vil de bli et blikkfang. Det er mange detaljer, som stigtrinn og utvendige profiler på hytta, har den samme gullfargen som profileringen.
På trekkvognene vil også plattingen være i gull, i tillegg til en bøyle bak hytta med alt det som skal til av koblinger og kontakter. Og selvfølgelig lyser det opp en Super 80-logo på stålplata som ligger innvendig i denne bøylen.
Alle bilene har en pulverlakkert takbøyle med seks ekstralys fra Lazer. Disse har et varmt lys som lyser opp hele reflektoren, som matcher resten av dekoren, også når fjernlyset ikke er i bruk.
Innvendig
Innvendig er interiøret oppgradert med egne tepper med brodert Super 80-logo over motortunnelen, og en lyssatt bakvegg som ikke levner tvil om hva slags bil dette er.
Også de musikkglade kan glede seg til å ta i bruk Super 80-bilene. Et oppgradert stereoanlegg med to høyttalere og ekstra basser i hver dørplate vil gi en unik lyd enten du vil høre på rock, electronica eller country. Eller klassisk musikk for den del.
Kundens valg
Super 80-bilene blir tilgjengelig i alle typer chassis, og kan brukes på de fleste typer kjøring.
Det være seg tippbil, krokbil, tømmerbil eller trekkvogn.
Men elektrisk drivlinje blir det ikke mulig å velge i jubileumsmodellen. Her får man valget mellom 13 eller 16 liters forbrenningsmotor. Sistnevnte selvsagt i V8-utforming.
De første bilene er allerede på vei til Norge, og kan bestilles fra Scanias selgere for rask levering, opplyser importøren i en pressemelding.
Stolt tradisjon
Norsk Scania har en tradisjonsrik historie i Norge. Det var rett etter andre verdenskrig at skogeier Fritz Anker Rasch fikk tilbud om å være AB Scania Vabis sin representant i Norge. Han stiftet selskapet sammen med godseier Carl Otto Løvenskiold og premierløytnant Edvard Vethe.
Den aller første kontrakten til Norsk Scania er den som blir omtalt som Statskontrakten. Det var 200 busser som skulle leveres i Norge så fort krigen var over.
I 1952 overtok Christian Ringnes ledelsen av Norsk Scania-Vabis. Den 35 år gamle juristen hadde ingen erfaring fra bilbransjen, men så en utfordring i å bygge opp en ny og ukjent merkevare i Norge. Han ble også etter hvert eier av selskapet som hadde flere frittstående forhandlere over hele landet.
Scania CV AB ble i 1999 eneeier i Norsk Scania etter at den norske importøren stadig hadde kjøpt opp frittstående forhandlere. Siste forhandler som ble en del av Norsk Scania var Alstad Auto i Molde 2017.
Markedsleder
2024 ble et nytt rekordår for Norsk Scania. Aldri før har selskapet levert så mange nye lastebiler i Norge. 2024 ble et rekordår med 2231 leverte lastebiler som resulterte i en markedsandel på 46,5 prosent.
På verdensbasis passerte Scania den magiske grensen med over 100.000 leverte lastebiler på ett kalenderår.
LES OGSÅ:
-
MAN tar grep
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
-
Gir ikke opp hydrogen: Klart for Asko + Scania versjon 2.0
-
Tine har inngått forlik med tre av de saksøkte lastebilprodusentene
-
Oslo Motor Show: Vill, villere og villest
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på