-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Sju nye Scania-brannbiler til Asker & Bærum
Asker & Bærum Brann og Redning har fått levert den første av sju nye brannbiler som kommer utover høsten og på nyåret.
Den første av de nye brannbilene ble overrakt på Røyken brannstasjon. Det er en etterlengtet ny tankbil bygget for de behovene og ønskene ABBR har.
ABBR dekker kommunene Asker og Bærum med 230.000 mennesker og er ute på 5000 oppdrag i året. Brannvesenet fikk et betydelig større nedslagsfelt og økte med to stasjoner da kommunene Røyken og Hurum ble innlemmet i Asker i 2020.
Planene om å anskaffe nye tankbiler til ABBR startet allerede før Covid-pandemien startet. Behovet var i første omgang større tankbil med mer kapasiet enn hva de hadde, som i tillegg ikke var avhengig av dispensasjon for kunne kjøres på offentlig vei.
Bygd for tunnel
En av oppgavene som den nye tankbilen er spesielt designet for er slukking av brann i tunnel. Derfor er det en OneSeven-vannkanon plassert i fronten på bilen. Denne har kapasitet på 2000 liter vann i minuttet. Det er også et IR-kamera i fronten på bilen for at brannfolkene skal kunne se varmen uten å gå ut av bilen. Røyken brannstasjon har blant annet den lange og bratte Oslofjordtunnelen i sitt nedslagsfelt hvor det har vært flere alvorlige branner.
Ved siden av vanlig vann er det også bilen utstyrt med et CAFS-anlegg som er et skumprodukt som er svært effektivt for slukking av brann. Bilen også utstyrt med redningsteknisk utstyr for frigjøring og andre redningsoppdrag.
Bilen er den første av to like tankbiler, og det er Braco fra Lier som er påbygger og leverandør. Den neste tankbilen kommer til høsten, og den skal stasjoneres i Asker.
Tilpasset bruken
De nye tankbilene er bygd i tett samarbeid med Norsk Scania. Asker & Bærum Brann og Redning ville ha tankbilene så smidige og korte som mulig. Samtidig var det viktig å bygge de slik at vektbalansen er så optimal som mulig. Samtidig som de ønsket å få med så mye vann som mulig.
Chassiene er Scania 500 P 6x4*4 som har firehjulstrekk og styrbar sisteaksling. Akselavstanden er på 360 centimeter som er det korteste som kan leveres fra Scania i kombinasjon med firehjulstrekk. Det bakre skapet på bilen er også kortet inn for å få mindre overheng.
Viktig opprusting
Sammen med de fem nye mannskapsbilene som er i bestilling vil Asker & Bærum Brannvesen få en helt ny slagkraft for de oppdragene de skal løse. Alle de nye brannbilene ABBR har i bestilling har Scanias 500 hestekrefters motor og firehjulstrekk.
Mannskapsbilene har selvfølgelig CrewCab med god plass og komfort for hele laget. Alle ABBR sine brannbiler er også bygget med helautomatiske girkasser fra Allison.
LES OGSÅ:
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
-
Gir ikke opp hydrogen: Klart for Asko + Scania versjon 2.0
-
Tine har inngått forlik med tre av de saksøkte lastebilprodusentene
-
Oslo Motor Show: Vill, villere og villest
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter