-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Sju nye Scania-brannbiler til Asker & Bærum
Asker & Bærum Brann og Redning har fått levert den første av sju nye brannbiler som kommer utover høsten og på nyåret.
Den første av de nye brannbilene ble overrakt på Røyken brannstasjon. Det er en etterlengtet ny tankbil bygget for de behovene og ønskene ABBR har.
ABBR dekker kommunene Asker og Bærum med 230.000 mennesker og er ute på 5000 oppdrag i året. Brannvesenet fikk et betydelig større nedslagsfelt og økte med to stasjoner da kommunene Røyken og Hurum ble innlemmet i Asker i 2020.
Planene om å anskaffe nye tankbiler til ABBR startet allerede før Covid-pandemien startet. Behovet var i første omgang større tankbil med mer kapasiet enn hva de hadde, som i tillegg ikke var avhengig av dispensasjon for kunne kjøres på offentlig vei.

Bygd for tunnel
En av oppgavene som den nye tankbilen er spesielt designet for er slukking av brann i tunnel. Derfor er det en OneSeven-vannkanon plassert i fronten på bilen. Denne har kapasitet på 2000 liter vann i minuttet. Det er også et IR-kamera i fronten på bilen for at brannfolkene skal kunne se varmen uten å gå ut av bilen. Røyken brannstasjon har blant annet den lange og bratte Oslofjordtunnelen i sitt nedslagsfelt hvor det har vært flere alvorlige branner.
Ved siden av vanlig vann er det også bilen utstyrt med et CAFS-anlegg som er et skumprodukt som er svært effektivt for slukking av brann. Bilen også utstyrt med redningsteknisk utstyr for frigjøring og andre redningsoppdrag.
Bilen er den første av to like tankbiler, og det er Braco fra Lier som er påbygger og leverandør. Den neste tankbilen kommer til høsten, og den skal stasjoneres i Asker.

Tilpasset bruken
De nye tankbilene er bygd i tett samarbeid med Norsk Scania. Asker & Bærum Brann og Redning ville ha tankbilene så smidige og korte som mulig. Samtidig var det viktig å bygge de slik at vektbalansen er så optimal som mulig. Samtidig som de ønsket å få med så mye vann som mulig.
Chassiene er Scania 500 P 6x4*4 som har firehjulstrekk og styrbar sisteaksling. Akselavstanden er på 360 centimeter som er det korteste som kan leveres fra Scania i kombinasjon med firehjulstrekk. Det bakre skapet på bilen er også kortet inn for å få mindre overheng.

Viktig opprusting
Sammen med de fem nye mannskapsbilene som er i bestilling vil Asker & Bærum Brannvesen få en helt ny slagkraft for de oppdragene de skal løse. Alle de nye brannbilene ABBR har i bestilling har Scanias 500 hestekrefters motor og firehjulstrekk.
Mannskapsbilene har selvfølgelig CrewCab med god plass og komfort for hele laget. Alle ABBR sine brannbiler er også bygget med helautomatiske girkasser fra Allison.
LES OGSÅ:
-
Scania klare for Megawatt-lading
-
På premieretur med Scania Super 80
-
En drøm går i oppfyllelse
-
Større slagvolum og lavere forbruk
-
I stedet for lading: Kutter utslipp med biogass
-
6000 invitert til Scanias 80-års jubileumsfeiring
-
Scania 108 (eh… 80) år i Norge
-
Hybrid Scania
-
Treg Traton (og Volvo) -start på året.
-
Nye Irizarer til Norge