-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Samferdselsministeren på fabrikkbesøk hos MAN
MAN er på offensiven i Norge for tiden, senest med lovnad om et betydelig antall hydrogenbiler. Nylig tok de imot samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) ved fabrikken i München.
Det var forrige uke MAN Truck & Bus i München fikk besøk av en delegasjon av norske politikere og embetsmenn, ledet av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Programmet for besøket er ikke kjent, men ifølge en Facebook-post fra MAN Truck & Bus Norge var hensikten «å studere MANs produksjon av lastebiler på fabrikken i München og høre mer om prosjektet med selvkjørende lastebiler».
Samtidig skulle ministeren få en status på MANs innsats med grønn transport med elektriske lastebiler og ikke minst hydrogendrift, hvor Norge som kjent er utpekt som et viktig marked.
MAN Norges Country Manager Frank Nielsen var selv i München og ønsket ministeren og hans følge velkommen.
Hvorvidt de også snakket om den delikate saken med bussene i Oslo, vites ikke.
Ifølge Avisa Oslo saksøker MAN Truck & Buses nå konkurstruede Unibuss.
Årsaken er ifølge avisen at Unibuss har holdt tilbake penger som skulle betales til den tyske produsenten for 76 elbusser.
Avisa Oslo har fått tilgang til et brev fra Unibuss-eieren Sporveien, sendt til byråden for samferdsel. Der hevdes det angivelig at MAN rett før levering av bussene meldte fra om at kjøretøyene ble tyngre enn avtalt for bussene som kjører på Oslo øst - med økt energiforbruk og lavere nyttelastkapasitet som konsekvenser.
Verken Unibuss eller MAN har ønsket å kommentere saken overfor Avisa Oslo.
Unibuss har som kjent mye å stri med etter en trøblete vinter, og har nå konkursspøkelset hengende over seg som følge av varslede erstatningskrav fra kollektivselskapet Ruter, ifølge Aftenposten.
LES OGSÅ:
-
Lastebilene «vi» kjøpte i 1974
-
100 hydrogendrevne MAN til Norge i 2025
-
MAN frir til kvinnene
-
Scania og MAN: – Målet er å integrere førerløs kjøring i økende grad
-
Tvillinger, hvem skal man velge?
-
Glimt av «nye» Crafter
-
– Min helt klare ambisjon er at MAN skal være på pallen, bak de to svenske merkene
-
– Et slikt samarbeid er sjeldent i vår bransje
-
Volvo tilbake på topp
-
Ny country manager for MAN i Norge