-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer


600 kilometer på en lading: – Vi vil ikke ha et rekkeviddekappløp
Renault Trucks utvider tilbudet av sin E-Tech T-modell, med en variant som tilbyr opptil 600 kilometer rekkevidde på en enkelt lading.
Nå er denne nyheten neppe noen stor overraskelse, all den tid «storesøster» Volvo Trucks i september varslet at de kommer med en langdistanseversjon av FH Electric som skal klare 600 kilometer på en lading.
Renault Trucks eies som kjent av Volvo Group, og det meste av teknikk, løsninger og komponenter fra Volvo tilflyter som regel franskmennene på et eller annet tidspunkt - som hovedregel etter at Gøteborg har lansert.
E-aksel

Den økte rekkevidden til Renault Trucks E-Tech T oppnås ved å integrere en elektrisk aksel, såkalt e-aksel, på samme måte som i Volvoen.
E-akselteknologi gjør at alle elementene i drivverket – elektriske motorer og girkasse – kan grupperes sammen bak på kjøretøyet, og frigjør plass mellom sidevangene for å romme ekstra batteripakker.
– Vi tror at en rekkevidde på 600 km på en enkelt lading, kombinert med utviklingen av offentlige ladeinfrastrukturnettverk innen 2026 – spesielt gjennom vårt joint venture Milence – vil gjøre oss i stand til å oppnå den operasjonelle pariteten med dieselteknologi som våre kunder forvente, forklarer Emmanuel Duperray, Senior Vice President Electromobility hos Renault Trucks.
– Vil ikke ha kappløp
For å hjelpe transportører med å finne den ideelle løsningen for deres behov, tilbyr Renault Trucks i likeht med de fleste store kjøretøyprodusentene også avanserte simuleringsverktøy.
Disse gjør at hver elektrisk lastebil kan konfigureres i henhold til deres spesifikke behov.
– Vi er ikke ute etter å delta i et kappløp om rekkevidde for en enkelt lading, understreker Emmanuel Duperray.
Overdimensjonerte batterier går som kjent ut over nyttelasten, øker de totale driftskostnadene og øker miljøfotavtrykket.

Renault Trucks oppfordrer sine kunder til å justere størrelsen på batteriene i henhold til deres faktiske behov og gir støtte til å optimalisere løsningen, inkludert ladestrategien.
– Denne tilnærmingen gjør oss allerede i stand til å oppnå en daglig kjørelengde på over 700 kilometer med vår serieprodukserte Renault Trucks E Tech T, sier Duperray.
Bestillinger av nye E-Tech T med 600 kilometer rekkevidde vil åpne i andre halvår 2025, med produksjon håndtert av Bourg-en-Bresse-anlegget, som har satt sammen merkets elektriske serier siden slutten av 2023.
LES OGSÅ:
-
– Veksten skal skje gjennom ny teknologi
-
Gir seg som sjef i Volmax
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Blandet tredje kvartal hos de tunge
-
Solid Scania-overtak blant de tunge - men ikke med elbiler
-
Volvo og Renault mener alvor med nytt varebilmerke
-
Egen serviceavtale for el-lastebiler: – Helt avgjørende for å lykkes
-
Geniet som også tegnet tunge biler