-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS

Rekord-ordre for Volvo
Bestillingen er på inntil 1.000 elektriske lastebiler.
Volvo Trucks har undertegnet en intensjonsavtale på 1.000 elektriske lastebiler fra nå og til 2030.
Kunden er sveitsiske Holcim, en av verdens største leverandører av byggeløsninger.
Avtalen er visstnok den største kommersielle ordren for Volvos elektriske lastebiler til nå.
De nye elektriske lastebilene skal benyttes på tvers av Holcims virksomhet i Europa fra nå og til 2030.
De første 130 elektriske Volvo FH- og FM-lastebilene blir levert til markeder som Frankrike, Tyskland, Sveits og Storbritannia i fjerde kvartal 2023 og i 2024.
Partnerskap
Avtalen er et resultat av et bredere partnerskap mellom Holcim og Volvo Group.
– Langsiktig samarbeid og et sterkt engasjement for å virkelig gjøre en forskjell er essensielt for å gjøre store CO2-reduksjoner til en realitet, sier Martin Lundstedt, administrerende direktør i Volvo Group.
– For å oppnå netto nullutslipp må man ha omfattende samarbeid på tvers av verdikjedene. Vi er glade for samarbeidet med Volvo om å redusere utslipp fra våre europeiske virksomheters logistikk med elektriske flåter, noe som fremmer målet vårt om å nå 30 % utslippsfrie tunge lastebiler innen 2030, sier Jan Jenisch, styreformann og administrerende direktør i Holcim.
Kan spare 50.000 tonn
Ved å erstatte 1.000 eksisterende Volvo FH diesellastebiler med Volvo FH Electric, som bruker strøm fra fornybare kilder på en typisk rute, vil man kunne spare opp mot 50.000 tonn CO2 hvert år.
Begge selskapene har forpliktet seg til Science Based Targets-initiativet, og begge har vært med å stifte First Movers Coalition (FMC).
LES OGSÅ:
-
Sikkerhets-kappløpet
-
Nå blir også Mercedes' minste elektrisk
-
Kommunen blar opp for varebil-lading etter Enova-exit
-
Elektrikernes ladegrep
-
Lader kun på byggeplassen
-
Tar med seg strømkilden
-
Nyetablert ladeaktør får over 10 millioner i Enova-støtte
-
Nå er Volvo på veien med hydrogen
-
Nytt lastebilmerke i USA – Hilsen Daimler Truck
-
Ny generasjon elbil-ladere