-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![PARTNERSKAP: Iveco har inngått nye former for partnerskap med både Hyundai og Ford Trucks - hver for seg.](https://image.yrkesbil.no/4087274.webp?imageId=4087274&width=960&height=548&format=jpg)
Aktiv dag for Iveco
Noen jurister hos Iveco må ha hatt en travel dag. Et partnerskap om el ble utvidet, og et mulig samarbeid om tunge hytter ble innledet. Ford og Hyundai er partnerne.
Iveco og Hyundai har hatt et elektrifiserings-samarbeid gående i mange år.
Det har slett ikke resultert i en rekke komiteer der det ikke har skjedd noe.
Tvert imot, vi som sitter på utsiden ble først oppmerksomme på en avtale 8. mars 2022.
I september samme år stiftet vi første bekjentskap med eDaily Fuel Cell elbilen på IAA i Hannover.
Så kom Ivecos Buss e-Way H2 på Busworld i Brussels i oktober i fjor.
I dag skrev de to under på en intensjonsavtale (Letter of Intent) som går på å utvikle elektriske tungbil-løsninger. Og her snakker vi både om batterielektriske og brenselcelle-biler.
Det hele selvfølgelig nye skritt mot en helelektrisk fremtid.
Hytteavtale med Ford
En intensjonsavtale, det vil si – her heter det Memorandum of Understanding (MoU) - med Ford Trucks, også i går, er meget tydeligere rettet mot hardware.
Her er det snakk om noe så konkret som mulig samarbeid i utvikling av en ny hytte for tunge lastebiler.
Det første skrittet her vil være å vurdere muligheten for de to selskapene til å utvikle nye produkter og teknologier nå som man må bruke på nye hytter bygget ut fra EUs Direct Vision Standard og de nye mål og vekt reglenes mulighet for bedret aerodynamikk.
Iveco i Torino gjorde denne avtalen med Ford Trucks, tungbildelen av Ford Otosan i Tyrkia.
LES OGSÅ:
-
Solid Scania-overtak blant de tunge - men ikke med elbiler
-
Iveco tar grep i Trøndelag
-
40 år med TurboStar
-
Svensk toppsjef for Iveco
-
Metallica på hydrogen
-
Kias varebilmål: 150.000 biler årlig!
-
Nytt kapittel i Magirus-historien
-
Prisdryss hos Iveco
-
Nytt kapittel for Iveco i Norge
-
Iveco med lett varebil – basert på Hyundai