-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Aktiv dag for Iveco
Noen jurister hos Iveco må ha hatt en travel dag. Et partnerskap om el ble utvidet, og et mulig samarbeid om tunge hytter ble innledet. Ford og Hyundai er partnerne.
Iveco og Hyundai har hatt et elektrifiserings-samarbeid gående i mange år.
Det har slett ikke resultert i en rekke komiteer der det ikke har skjedd noe.
Tvert imot, vi som sitter på utsiden ble først oppmerksomme på en avtale 8. mars 2022.
I september samme år stiftet vi første bekjentskap med eDaily Fuel Cell elbilen på IAA i Hannover.
Så kom Ivecos Buss e-Way H2 på Busworld i Brussels i oktober i fjor.
I dag skrev de to under på en intensjonsavtale (Letter of Intent) som går på å utvikle elektriske tungbil-løsninger. Og her snakker vi både om batterielektriske og brenselcelle-biler.
Det hele selvfølgelig nye skritt mot en helelektrisk fremtid.
Hytteavtale med Ford
En intensjonsavtale, det vil si – her heter det Memorandum of Understanding (MoU) - med Ford Trucks, også i går, er meget tydeligere rettet mot hardware.
Her er det snakk om noe så konkret som mulig samarbeid i utvikling av en ny hytte for tunge lastebiler.
Det første skrittet her vil være å vurdere muligheten for de to selskapene til å utvikle nye produkter og teknologier nå som man må bruke på nye hytter bygget ut fra EUs Direct Vision Standard og de nye mål og vekt reglenes mulighet for bedret aerodynamikk.
Iveco i Torino gjorde denne avtalen med Ford Trucks, tungbildelen av Ford Otosan i Tyrkia.
LES OGSÅ:
-
IVECO 50 år – sett fra innsiden av førerhuset
-
Stellantis leverer til Iveco
-
Applaus til IVECO-kollegaer
-
«Nye Iveco» i Norge: Mindre skreddersøm og mer volum
-
Hurtig ny leder for Hedin Nordic Truck
-
Ny bil i ETS2
-
Hedin styrker det norske Iveco-laget med erfaren bransjemann
-
Første lastebiltest fra Euro NCAP: Her er resultatene
-
Ferrari oppgraderer lastebilparken
-
– Ikke dette vi trengte nå som det endelig har løsnet for biogass